Élet-Stílus

Nem sajnálják a pénzt a szexre a magyar férfiak

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar férfiak 2008-ban 165 milliárd forintot hagytak az örömlányoknál.

A prostituáltak bevételeihez nagyban hozzájárulnak még az éjszakai sztriptíz bárok, a szexboltok és a peep showk (kukkolók), sőt az interneten hozzáférhető fizetős tartalmak is: így alakul ki az ágazat összbevétele, ami egy 2007-es statisztika szerint 636 millió euróra, vagyis 175 milliárd forintra rúgott. A szexipart világszerte az egyik legjövedelmezőbb üzletágnak tartják, bevétele még az olyan technológiai óriásoknál is nagyobb, mint az Apple-é, a Microsofté, vagy az Amazoné együttvéve.

Ahogy a statisztikából is kiderül, a magyarok főleg prostituáltakra költik a pénzüket: válogatni pedig tudnak is, ahogy Földi Ágnes, a Prostituáltak Érdekvédelmi Egyesületének elnöke a penzcentrum.hu-nak elmondta, ma Magyarországon 10-15 ezer lány dolgozik. Nagy részük (80%) otthon óránként 10-20 ezer forintért, míg 20%-uk az utcán árulja magát valamennyivel kevesebbért (egy alkalom 5-6 ezer forint). Amíg a lányoknál annyira nem, a válság a videós piacon bizony már éreztette hatását.

Kovács „Kovi” István a Hírextrának mondta el, hogy ahogy az amerikai piac, úgy a magyar piac is komoly problémákkal küzd. Ennek oka egyrészt az, hogy a magyarok sajnálnak 2-3 ezer forintot kiadni pornográf videókra, másrészt az internet terjedése, ahol az ilyen jellegű tartalmakhoz akár ingyen is hozzá lehet férni. Az iparághoz befolyt bevételek kisebb része származik a szexshopok és szexuális játékszerek eladásaiból. Magyarországon ezekből itthon még kevesebbet lehet eladni, mint a szomszédos országokban: a legnépszerűbb vibrátorokból, síkosítókból és férfiaknak szánt maszturbátorokból főleg a 25-50 év közötti korosztály vásárol.

AJÁNLOTT LINKEK:

Tudjon meg még többet arról, mire költenek a magyarok (pénzcentrum.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik