Élet-Stílus

A férfiak még a mamutért mennek a szupermarketbe

Egy német magatartáskutató szerint a férfiak vásárlási szokásai még mindig leírhatók úgy, hogy bemennek az üzletbe, elejtik a mamutot és hazaviszik.

A nők ezzel szemben összehasonlítják az árakat és a minőséget, ám jóval impulzívabbak is a férfiaknál. „A nők gyűjtők, a férfiak pedig inkább vadászok” – nyilatkozta Schneider. Könyvében a mannheimi professzor és kollégája, Alexander Henning a nemek különböző vásárlási magatartását hasonlította össze, melyeket agykutatási eredményekkel is összevetettek.

Az eredmény: csupán a vásárlások 30%-a jól megfontolt, míg 70%-uk spontán. A szakember szerint erre a sajátosságra játszanak rá a nagy áruházláncok a hatalmas bevásárlókocsikkal. Szerinte a nagy és üres kocsi mellett az embernek folyton az az érzése, hogy valami még hiányzik, a megvásárolt áruk ráadásul javarészt hátracsúsznak a kocsiban, így azok kívül esnek a látómezőn, ez pedig tovább erősíti a hiányérzetet is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik