Élet-Stílus

Megéri zöldnek lenni

Egy éves kampányt indít a Lélegzet Alapítvány annak tudatosítására, hogy pénzt takarítunk meg, ha környezetkímélőként viselkedünk.

A Lélegzet Alapítvány az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretén belül indítja az új kampányt, hogy népszerűsítse és erősítse a környezettudatos és az energiatakarékos magatartást. A 2011 tavaszáig tartó „”Zöldnek lenni megéri””- kampány Pécsett, Szegeden és Debrecenben célozza meg a középiskolai és felsőoktatási hallgatókat. Az új kezdeményezés nemcsak a környezet iránti felelősségvállalásra hívja fel a figyelmet, hanem a takarékosságra is.

A három egyetemi városban egy közvélemény-kutatás szerint jelenleg a fiatalok csupán 17 százaléka véli úgy, hogy pénzt takarít meg, ha környezetbarát terméket vásárol, 48 százalékuk szerint ez csak többletköltséget jelent. A kampány célja, hogy eloszlassa azt a vélekedést, miszerint zöldnek lenni a gazdagok luxusa, hiszen a legtöbbször ennek éppen ellenkezője igaz.

A közlemény szerint energiatakarékos izzók használatával, és azzal, hogy az áramfogyasztó berendezéseket, egyebek mellett a számítógépet, TV-t használat után le- illetve kikapcsoljuk, évente több ezer forintot nyerhetünk. Ha egy család fürdés helyett gyors zuhanyzásra vált, az évente közel 100 ezer forint csökkenést eredményezhet a fűtési és víz-csatorna számlában. Ha a lakást télen 22 helyett csak 20 fokosra fűtik fel, azzal 10-12 százalék energiát is megspórolhatnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik