Élet-Stílus

Esélyt ad a Nestlé az orángutánoknak?

A hét elején a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cége, a Nestlé bejelentette, hogy nem használ tovább olyan alapanyagokat, amiket az esőerdő pusztításával állítanak elő.

A mostani döntés annak a kampánynak a hatása, amelyet a Greenpeace indított. A környezetvédő szervezet a kampányban arra hívta fel a figyelmet, hogy a KitKat csokoládéhoz használt pálmaolaj előállítása végzetes az indonéz őserdőkre és a bennük élő, veszélyeztetett orangutánokra is. A döntés értelmében a Nestlé ezentúl nem vásárol olyan beszállítóktól, amelyek őserdő irtásával telepítenek új ültetvényeket – amivel felgyorsítják az éghajlat változását és a fajok pusztulását.

A Greenpeace International Erdővédelmi kampányvezetője nyilatkozatában üdvözölte a Nestlé döntését, majd hozzátette, hogy a cég döntése világos és határozott üzenet a környezetpusztító cégek számára. Szegfalvi Zsolt, a Greenpeace Magyarország igazgatója elmondta, hogy felszólítják a többi pálmaolajat felhasználó céget is, hogy kövessék a Nestlé példáját. A pálmaolajat egyébként sokféleképpen fogyaszthatjuk: csokoládékban, fogkrémekben és kozmetikumokban is.

Ajánlott linkek:

Greenpeace Magyarország
Greenpeace International (angol)

A Greenpeace kampányhoz kapcsolódó videó, melyben a szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy a KitKat csokoládéhoz használt pálmaolaj súlyosan veszélyezteti az orangutánokat és az életterüket jelentő esőerdőket.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik