„Természetesen nagyon elkeserített, hogy a gép nem úgy működött, ahogyan szerettem volna. Amikor a verseny után visszanéztem a felvételeket, látszott, hogy szenvedek. Azt szeretném újra elérni, hogy végre igazi örömöm legyen a versenyzésben” – mondta az MTI-nek a világbajnoki sorozat új kategóriájában, a Moto2-ben versenyző pilóta.
A 2007-ben a 125-es géposztályban világbajnok, tavaly a MotoGP-ben szereplő Talmácsi Gábor szerint nem a motorral és nem is a vázzal van baj, hiszen a spanyol Alex Debón, aki második lett a losaili pályán, ugyanolyan FTR-vázzal versenyzett, mint ő.
„Debónnak nem volt problémája, tehát a baj másutt keresendő” – fogalmazott Talmácsi. Most azon dolgozunk, hogy kiderítsük, mi lehetett a gond. Biztosan a beállításokon kell változtatni. Remélem, az április 25-i japán GP-re sikerül kiküszöbölni a hibát. Hogy mi lesz Motegiben? Remélem, előrébb végzek. Akár még nyerhetek is, de ez még korai lenne.”
Talmácsi nagyon sajnálta, hogy az idén is elmaradt a magyar futam, miután a Fejlesztési Bank és annak tulajdonosi jogait gyakorló Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium március 12-én úgy döntött, hogy nem köt szerződést a spanyol beruházóval.
„Nagyszerű lett volna, ha a motorsport hazai rajongói itthon láthattak volna egy vb-futamot. Remélem, erre egyszer még sor kerül” – nyilatkozott Talmácsi.
A Moto2-ben, a vb új kategóriájában a 600 köbcentis versenygépeket egyformán négyütemű Honda motorokkal szerelték fel, és Dunlop abroncsokkal látták el. Talmácsi gépének vázát az FTR adja, míg a motorblokkot valamennyi Moto2-es pilóta részére a vb-jogtulajdonos Dorna szállítja.