Élet-Stílus

Jön a Google „iPadja”?

Lapinformációk szerint az internet leghatalmasabb cége az új „táblapc” hullámból sem maradhat ki.

A New York Times tabletekkel foglalkozó összeállításában szerepelt egy külön szakasz, amely Eric Schmidt Google-vezér véletlenül kikottyantott megjegyzéseire épült. Állítólag egy Los Angeles-i partin esett szó róla, hogy a keresőóriásnak is megvan a rövid távú terve arra, hogy saját készülékkel csatlakozzon a tablet-őrülethez – írja partner oldalunk a www.bitport.hu.

Az elhangzott információk természetesen nem hivatalosak, hiszen a Google sem kommentálta ezeket, és nem is túl részletesek, ám apróságok azért kiderülhetnek belőlük. Egyrészt a gép nem a sokak által jobb választásnak tartott Chrome OS-t futtatja majd, hanem Android-alapú lesz. Másrészt a készülék szintén az e-könyvek és az elektronikus magazinok zászlaja alatt indulna, mivel állítólag már folynak is a tárgyalások különböző kiadókkal az exkluzív, optimalizált tartalmakról.

Egyre több a tablet: HP Slate, Ipad, WePad

Egyre több a tablet: HP Slate, iPad, WePad

Az már januárban felmerült pletykaszinten, hogy a Nexus One mintájára a HTC segítségével készül a Google tablet, a szakértők mostanra valószínűnek tartják, hogy az információ tényleg valós alapokon nyugszik – a Google rendelkezik annyi mobilizálható tőkével, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljon az Apple iPad által kirobbantott új divatra, és rendelkezésére állnak saját operációs rendszerei egy ilyen készülék kifejlesztése. Márpedig tény, hogy mostanában egymást érik a tablet-bejelentések – az ismeretlenebb gyártók mellé már felsorakoztak olyan nagy nevek is, mint a Microsoft, a Lenovo, a Dell vagy a HP. (Utóbbi az iPad előtt bejelentett, ám akkor jóval kevesebb publicitást kapott Slate-et promózza).

A médiavállalatoknak szintén érdeke, hogy minél nagyobb gyártók kapják fel a tablet-hullámot, hiszen hagyományos formában egyre kevesebb olvasóhoz jutnak el, és legtöbben a tabletekben látják a szalmaszálat, amelybe a fizetős tartalmakkal belekapaszkodhatnak. A helyzet annyiban érdekesnek ígérkezik, hogy a kiadók jelenleg első számú ellenségüket látják a Google-ben és a vállalat internetes keresőjében.
A kiszivárgott beszélgetésből az is kiderül, hogy Eric Schmidt tisztában van azzal, amit például az Apple marketing-gépezete megpróbál elbagatellizálni: nem az első tabletek lesznek igazán sikeresek és előremutatók, ezek csupán egy új trend elindítói, de nem zászlóvivői. A Google vezetője szerint az iPad első generációja sem igazán kiforrott konstrukció, sőt, valószínűleg saját modelljükből sem a legelső változat lesz az igazi. Az mindenesetre biztató, hogy Schmidt a jóval “megengedőbb” Android OS mellett olyan előremutató tulajdonságokról beszélt a Google tablettel kapcsolatban, mint a natív Flash támogatás, ami a nagy riválisból kimaradt – megfelelő mennyiségű felzúdulást keltve.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik