Élet-Stílus

Csata csata hátán Ausztráliában

A várakozásokat felülmúlóan izgalmas Ausztrál Nagydíjat Jenson Button nyerte; a verseny esőt, előzéseket, stratégiai és remek csatákat is hozott. A Red Bull elbaltázta a futamot.

Az unalmas szezonnyitó után tökéletes gyógyír volt az Ausztrál Nagydíj, a melbourne-i verseny az elsőtől az utolsó pillanatig izgalmas volt. Eső, előzések, taktikai csata, Jenson Button 2009 után duplázott, a második helyet ragyogó szerepléssel Robert Kubica, a harmadikat a néha bukdácsoló Felipe Massa csípte el.

Az izgalmak már a verseny előtt kezdődtek, ugyanis negyedórával a rajt előtt eleredt az eső. A versenyirányítás a start előtt nedvesnek nyilvánította a pályát, így a száraz gumis kötelező cserés szabály törlődött, mindenki átmeneti esőgumira váltott. A két Virgin egyébként a bokszutcából kezdte a versenyt, a lotusos Jarno Trullit pedig a rajtrácsról tolták vissza, és el sem rajtolt.

A startnál Sebastian Vettel jól ment el, mögötte viszont komoly helycserék folytak: Massa az ötödikről a második helyre ugrott, Mark Webber visszaesett, Button és Alonso összeért az első kanyarban, a spanyol megpördült és a mezőny végére esett vissza. A biztonsági autó is azonnal színre lépett, miután a sauberes Kamui Kobajasi a vizes füvön megcsúszva oldalról felöklelte és kilökte a williamses Nico Hülkenberget. A Toro Rossó-s Sebastien Buemi ugyanitt búcsúzott. Michael Schumacher szintén a mezőny végére került, miután kiment, hogy lecserélje az első kanyarban letört az első szárnyát.

A rajt pillanata: Alonso épp keresztben, Schumacher még nem tudja, hogy oda az első szárny (MTI/EPA)

A rajt pillanata: Alonso épp keresztben, Schumacher még nem tudja, hogy oda az első szárny (MTI/EPA)

A safety car az 5. körben engedte el a mezőnyt, a következő körben Webber visszavette a 3. helyet az ügyetlenkedő Massától, de a futam egyik kulcsmomentuma a kör végén jött, amikor Jenson Button kockáztatott és az intermediate helyett bevállalta a lágyabb száraz gumit. Az első néhány kanyarban még küszködött az angol, de gyorsan világossá vált, hogy jól döntött, és mire a többiek egy körrel később szintén cseréltek, a világbajnok már fel is kapaszkodott a második helyre.

Webber csak két körrel később cserélt, így újra Massa mögé került, néhány körön belül pedig a hibázás határáig hajszolta a nem túl magabiztos brazilt. A 16. körben meg is előzte, majd Hamilton is elment a Ferrari mellett, de miután a mclarenes a következő kanyarban lendületből Webbert is megtámadta, Massa visszavette a pozíciót, az ausztrál pedig visszaesett, az ekkorra már felkapaszkodó Alonso is elé állt.

Nem tartott sokáig ez a felállás, ugyanis pár körrel később Hamilton újfent megelőzte Massát, aki elég sután támadott vissza: megzavarta csapattársát, aki mellett elment Webber. Kerékcseréjük előtt Hamilton a negyedik helyen haladó Rosberget is elkapta és a harmadik Kubicát fenyegette.

Ahogy Bahreinben, Sebastian Vettel Melbourne-ben is műszaki hiba miatt búcsúzott a futamgyőzelemtől, a német saját bevallása szerint a bal első fék hibája miatt kötött ki a 13. kanyar bukóterében, átadva ezzel a vezetés Buttonnak. Az élmezőny versenyzőinek sorsa ezután kétfelé ágazott: míg Button, a renault-s Kubica és a két Ferrari úgy döntött, hogy végig kint marad az eredeti gumikon, Webber a 33., Hamilton a 35. körben friss szettre váltott, amelyekkel aztán óriási tempót diktálva kezdtek felzárkózni Alonsóra és Massára.

Pech hátán pech. Vettel másodszor esett ki az élről műszaki hiba miatt (MTI/EPA)

Pech hátán pech. Vettel másodszor esett ki az élről műszaki hiba miatt (MTI/EPA)

Hamitonék az 50. körre érték utol teljesen az addigra egymás nyakára torlódott Kubica, Massa és Alonso hármasát, de hiába biztatta a csapat, a mclarenesnek csak nézelődésre futotta, nem tudott előzni, mert ekkorra már az ő abroncsi is elkoptak. Végül az utolsó előtti körben próbált egy komolyabb támadást, de ez nagyon rosszul sült el: Alonso nem engedte el, Webber pedig hátulról felöklelte. A McLaren a egy helyet veszítve a 6., míg Webber orrkúp-csere után végül a 9. lett, Button a lágy gumin 51 kört teljesítve tavaly után most is az első helyen ért célba.

Ahogy a pontszerző helyek elejében, a mezőny hátsó részében is folytak a csaták: Michael Schumacher igazán megdolgozott a pénzéért: a német hátulról előretörve csatázott a virgines Lucas di Grassival, De la Rosa Sauberjével és a Toro Rossó-s Jaime Alguersuarival, hogy végül az utolsó pontszerző helyet csípje meg. Megint ponttal zárt egyébként a williamses Rubens Barrichello és a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzi is, míg Adrian Sutil ezúttal műszaki hiba miatt búcsúzott.

A legjobb újonc ezúttal is a Lotus lett, Heikki Kovalaien az utolsó előtti helyen ért be, és hatalmas dicséretet érdemel a hispániás Karun Chandhok is, aki ugyan öt kör lemaradással célba ért, míg mindkét Virgin és a másik HRT-s, Bruno Senna is búcsúzott.

forma 1-es ausztrál nagydíj, melbourne

Végeredmény:
1. Button (brit, McLaren) 1:33:36.531
2. Kubica (lengyel, Renault) +12.0
3. Massa (brazil, Ferrari) +14.4
4. Alonso (spanyol, Ferrari) +16.3
5. Rosberg (német, Mercedes) +16.6
6. Hamilton (brit, McLaren) +29.8
7. Liuzzi (olasz, Force India) +59.8
8. Barrichello (brazil, Williams) +60.5
9. Webber (ausztrál, Red Bull) +67.3
10. Schumacher (német, Mercedes) +69.3
11. Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) +71.3
12. De la Rosa (spanyol, BMW Sauber) +74.0
13. Kovalainen (finn, Lotus) +2 kör
14. Chandhok (indiai, Hispania) +5 kör
– Glock (német, Virgin) – fa. a 41. körben
– Di Grassi (brazil, Virgin) – fa. a 27. körben
– Vettel (német, Red Bull) – fa. a 26. körben
– Sutil (német, Force India) – fa. a 9. körben
– Petrov (orosz, Renault) – fa. a 9. körben
– Senna (brazil, Hispania) – fa. a 4. körben
– Buemi (svájci, Toro Rosso) – fa. az 1. körben
– Hülkenberg (német, Williams) – fa. az 1. körben
– Kobajasi (japán, BMW Sauber) – fa. az 1. körben
– Trulli (olasz, Lotus) – fa. az 1. körben

A világbajnokság állása
Pilóták: 1. Alonso 37 pont, 2. Massa 33, 3. Button 31, 4. Hamilton 23, 5. Rosberg 20, 6. Kubica 18, 7. Vettel 12, 8. Schumacher 9, 9. Liuzzi 8, 10. Webber 6, 11. Barrichello 5
Konstruktőrök: 1. Ferrari 70, 2. McLaren 54, 3. Mercedes 29, 4. Renault 18, 5. Red Bull 18, 6. Force India 8, 7. Williams 5

Ajánlott videó

Olvasói sztorik