Élet-Stílus

A mobilalkalmazások legyőzik az internetet?

admin
admin

2010. 02. 07. 14:51

Tíz éven belül a mobilalkalmazások olyan jelentősek lesznek, mint maga az internet. A jóslat szerint számuk néhány éven belül meghaladja a 10 milliót. A kijelentés alig múlt fél éves, de vélhetően már elavult.

Lassan többet internetezünk mobilunkon, mint telefonálunk. Egy, a mienknél fejlettebb piacon mint Anglia, egy kutatás világított rá, hogy például a Facebook mennyire megy a mobilokon is. Elképesztő, de az angolok több mint 22 milliárd percet töltöttek pusztán egy hónap leforgása alatt a kapcsolati oldal mobilos verzióján. Az arányokat azért jól mutatja, hogy Angliában mindezt 16 millió internetképes mobil adja össze.

A mobil, mint a legszemélyesebb személyi-számítógép egyre erősebben van jelen. Ezt támasztják alá az okostelefon-eladások is. Az Apple iPhone-ja egy friss statisztika szerint a tavalyi év utolsó negyedében 97,7 százalékos növekedést produkált, ami szerény jóindulattal is azt jelenti megduplázták eladásait. Az iPhone-ból 8,7 millió darabot adott el az elmúlt negyedévben az Apple, amellyel 16 százalékos piaci részt tudhat magáénak az okostelefonok közt, ezzel pedig a harmadik legnagyobb az iparágban. Az első a Nokia és a második a RIM (Blackberry). Ugyanakkor beszédes adat, hogy a jelenlegi mobilinternetes adatforgalom feléért az iPhone a felelős.

Nics más

A Gartner piackutató egy kicsit korábbi, januári jelentése szerint az alkalmazások piaca tavaly elérte a 4,2 milliárd dolláros értéket, amelynek majd teljes egésze az Apple zsebébe csordogált. A piac jelenlegi egyeduralkodója 99 százalékot tudhat magáénak a teljes tortából. Ha piac növekedése valamilyen oknál nem lassul, akkor ezen üzleti szegmens értéke idénre 6,8 milliárd dollárosra, 4 éven belül pedig 29 milliárd dollárosra hízik.

Az Fn.hu iPhone applikációja első volt a magyar híroldalak között. Sikerére jellemző, hogy még megjelenése napján a legnépszerűbb ingyenes „News” alkalmazás lett az Apple Store-ban. És azóta is az.

Az alkalmazások tehát hihetetlen népszerűségnek örvendenek, azonban még mindig hiányzik mögülük az igazán hatékony üzleti modell – állítják a szakértők. A fejlesztések javarésze elbukik, mert nem lehet belőle pénzt csinálni. Valahol ez vezet egy másik problémához is, hogy a letöltött alkalmazások közül, hány képes az egyszeri kipróbáláson túl állandó alkalmazássá válni. Egy felmérés szerint a helyzet igen elkeserítő, ugyanis a Flurry kutató cég szerint egy átlagos iPhone felhasználó mindössze 5-10 alkalmazást használ rendszeresen.

Túl sok

Ugyanakkor azt is kimutatták, hogy az emberek könnyebben vagyis hamarabb felhagynak egy alkalmazás használatával ha az ingyenes. Mindeközben egy átlagos iPhone-os nem költ többet havonta 15 dollárnál alkalmazásaira, és háromnegyedüket ingyen szedik le a felhasználók. A mennyiség adott, példának okáért az Apple Store-ban jelenleg több mint 140 ezer alkalmazás található, amelyeket több mint 3 milliárdszor töltöttek le.
A kérdés inkább az, hogy mikor jutunk el abba az állapotba, amikor már nem is tudjuk mi van a telefonunkon éppen ezért gyakorlatilag semmit nem használunk. Másfelől, az alkalmazások nagy számának köszönhetően a felhasználók is csak alig 1 százalékukkal, a toplisták élén találhatókkal találkozhatnak.

Mindenzen nehézségek természetesen eltörpűlnek a várható nyereség mellett. Az Apple sikerét látva – és némileg megkésve – mot sorra jelentkeznek a kihívók. A Research in Motion (RIM), a Microsoft, a Nokia, a Palm, vagy a Google. A Google például (látva a piac erejét), a Nexus One készülékével kilépett a virtuális térből. Ném csalódást keltve a bemutatott készüléke nem hozott semmi olyat, ami alapján a vásárlók, azt gondolnák ez valami egészen új. Az egyik legfontosabb techportál, a TechCrunch mondta róla: a Nexus One a leginkább az iPhonre-ra hasonlító készülék. Leírni azonban nem érdemes, a várakozások szerint 2010 végére 160 ezernyi letölthető alkalmazás lesz az Android Marketen, a Google saját „AppeStore-jában”.

Ugyanakkor az Apple maga is kész változtatni. Éppen a héten mutattak be egy olyan lehetőséget, amelynek segítségével egy applikációt anélkül is tesztelhetünk, hogy letöltenénk. Mindezt természetesen weboldalon keresztül és nem csak a mobilunkon.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Mentőkhöz menekült az elkószált 14 éves kutya

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.