Élet-Stílus

Autóikban kerülik a feltűnést a képviselők

A vagyonnyilatkozatok érdekes része, milyen kocsival szaladgálnak képviselőink magánútjaikon. Nagyon vegyes a kép, de egy középkategóriás átlag autóval nem lehet nagyon mellényúlni, semmi feltűnés. A két végletet itt Hagyó Trabantja és Kóka Audi A8-a adja.

Arató Gergely, Kőbánya szocialista küldötte, kultuszminisztériumi államtitkár és a szépkorúak egyik gyámolítója egy 1999-es Nissan Serenát vallott be, a kocsit 2003-ban vásárolta. Az Európában forgalmazott Serena egy olcsó, igénytelen, ritka kisbusz, Aratóék kocsija 1-1,2 milliót érhet most. Szerény, racionális megoldás utazási gondokra. Egy gyerek mellé kicsit túlméretezett választásnak tűnik, de tudjuk: autóban a hely sosem lehet elég.

Áder János nem vallott be autót. Dr. Baja Ferenc, a MEH államtitkára szintén nem szerepel forgalmi engedélyben. Boldvai László, akinek nevére még az általános iskolásoknak is azonnal beugrik: “az MSZP pénztárnoka”, egy 2008-ban vásárol Opel Astra büszke tulajdonosa.Az MDF-et és a parlamentet nemrég elhagyó Dr. Boross Péter sem birtokol autót. Bezzeg Dr. Cser-Palkovics András, a Fidesz egyik viszonylag új hangja; neki kettő is van! A 36 éves, kétgyerekes fehérvári képviselő egy 1,6-os Focust és egy 1,3-as Kalost mondhat magáénak, előbbit 2006-ban, utóbbit 2004-ben vásárolta. Egyszerű,, józan kispolgári autók, nem mondhatunk rájuk rosszat.

Galéria a cikkben említett modellekből (vezess.hu)

Galéria a cikkben említett modellekből (vezess.hu)

Dávid Ibolyának nincs autója, van viszont Deutsch Tamásnak. De még milyen! A Volvo XC90 remek hobbiterepjáró, konzervatív értékekkel. Sima használati tárgynak is megfelel, és Tamás bizonyára annak is tekinti, máskülönben sosem írná XC090-nek a típusjelzést, mint ő tette.

Farkas Flórián nem vallott be autót. Fodor Gábor viszont egy 2005-ben vásárolt Saab 9-5 tulajdonosa. Bizonyára tudatos választás eredménye az autó: kicsit sportos, kicsit exkluzív, kicsit presztízsjármű, de a német prémiummárkákhoz kötődő rossz szájíz nélkül. Okos választás politikusoknak, akár a fenti Volvo.

Hagyó Miklós, a BKV által épp elgázolt szocialista főpolgármester-helyettes, most tessenek megkapaszkodni, egy 1993-ban vásárolt Trabantot mondhat magáénak. Más járműve nincs. Szép emlék a KGST-ből, bizonyára.

Herényi Károly, egykori MDF-es, most független képviselő (meglepő módon csak egy érettségi szerepel legmagasabb végzettségként az adatlapján) Deutsch Tamás lelki társa: egy 2007-ben vásárolt Volvo XC90 van a nevén.

Lakókocsival jár?

Hiller Istvánnak, Horn Gábornak nincs járműve. Ikvai-Szabó Imrének, Budapest SZDSZ-es főpolgármester-helyettesének viszont van egy 2007-ben vásárolt Hobby márkájú lakókocsija! Igaz, senki nem kérdezte, a nyilatkozat csak a motorizált közúti járműveket firtatja, de szép, hogy bevallotta.

És vajon mivel jár az üvegzsebű Keller László, a köz tisztaságának MSZP-s lovagja? Hol egy 12 éves Ford Escorttal, hol egy 2004-ben vásárolt Skoda Superbbel. Legalábbis ezek vannak a nevén.

Kóka János nevén nincs már helikopter. Mondjuk a 2008-ban lízingelni kezdett A8-as Audi árából azért kijönne egy szerényebb darab. De Jánosnak igaza van: ha megteheti, miért is ne járjon saját jogon egy olyan kocsival, ami egykor, miniszterként hivatalosan is megillette?

Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere egy 2005-ös dízel Seat Alhambrát mondhat magáénak. Három gyerek mellé el is kél egy ilyen kisbusz. Ha viszont a városvezető egy kis szabadságra vágyik, csak felpattan 2004-ben vett R 1150 RT BMW motorjára, és már neki is vághat a Hortobágy végtelen rónájának a Route 33-ason. Városban persze praktikusabb a 2006-ban vásárolt Suzuki Burgman robogó.

Kövér László bizonyára igaz magyar autóval járna, ha tehetné, de amíg a Suzuki nem gyárt Esztergomban családi minivant, kénytelen német technikát venni. Viszont a pártfegyelem erős: a háromgyermekes Kövér László ugyanolyan Seat Alhambrával
jár, mint Kósa.

Zöldséges Merci

Kunczének nincs járműve, Lendvai Ildikó se vett a nevére semmit. Na de vajon van-e Suzukija Meggyes Tamásnak, Esztergom fideszes polgármesterének? Nincs. Viszont a ’78-as Mercedes 240D se kutya, amit a honatya valamikor “1998 előtt” vásárolt. Végre egy rendes majdnem-veterános a csapatban.

Mesterházy Attilának, az MSZP nagy reményének annyi az ingatlana, hogy ki se fért a hét megadott helyre, két extra mezőt kellett felfirkantani a vagyonbevallásra. A sok birtokot Attila nem kocsival, hanem egy 2001-es Honda VFR 800 F-fel rója. Ejnye, MSZP, milyen felelőtlenség ez, 110 lóerős motort engednek tartani a miniszterelnök-jelöltnek?

Orbán Viktor sem vallott be autót-motort. Pokorni Zoltán viszont igen: egy 2009 decemberében vásárolt Nissan Micra tulajdonosa. Nagy városba kicsi autót.

Na és Rogán Antal? Nos, ő egy 2007 óta tartós bérletben lévő Audi A3-ast vett a nevére. Helyes: zsúfolt városnegyedbe kicsi Audi való. Tóbiás József egy igen meglepő járművet szerepeltet bevallásában. Örökölt egy 125 köbméteres Tatrant. Fogalmunk sincs, mi lehet ez, még akkor sem, ha feltesszük, hogy József csak elírta a cm3-t m3-re, és nem egy hatalmas bányateherautóról van szó, hanem inkább valami 125-ös cseh veterán motorról.

Végezetül nézzük a névsor legutolsó helyén szereplő képviselőt, csak úgy, mintegy szúrópróbaszerűen. Hátha közelebb áll az általunk ismert valósághoz egy olyan képviselő, akit nem ismerünk. Zsigó Róbert Bács-Kiskun megyei fideszes képviselő, felesége eladó és számítógép-kezelő(?). Róbert (három gyermek édesapja) vagyonbevallásában egy 2007-es Dacia Logan kombi és egy 2009-ben vásárolt Toyota Yaris szerepel, mindkét autót hitelre vették. Nagy kombi a családi utakra, kis városi rohangászni, semmi presztízs, csak józan realitás. Nahát, mintha nem is egy parlamenti képviselő életét kukkolnánk, hanem egy igazi, hús-vér kákáeurópai polgáremberét a tisztes középszerből, nem? Jó érzés tudni, hogy ilyen is ül az Országgyűlésben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik