Élet-Stílus

Nyert a válsággal az easyJet

Az egyik legnagyobb európai diszkont légitársaság, az easyJet 10,5 százalékos bevétel növekedést ért el a tavalyi utolsó naptári negyedévben, és egyúttal megemelte idei éves bevétel előrejelzését is.

Értékesítési árbevétele a 2008 október-decemberi periódusban 607,5 millió font-sterlingre emelkedett az előző év azonos periódusához képest. A negyedév folyamán a társaság 11 millió utast szállított, 9,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az egy ülőhelyre eső bevétel 4,2 százalékkal 47,50 fontra, a járatkihasználtság mutatója 2,4 százalékponttal 85,8 százalékra emelkedett.

A járatok férőhely kapacitása 6 százalékkal emelkedett a negyedév folyamán. Milánó, Párizs és Madrid bázisú járatainak kapacitása 14 százalék körüli mértékben emelkedett. Éves kapacitás növekedéstét 10 százalék körülire becsüli.

Az easyJet a nemzeti légitársaságokról a gazdasági recesszió hatásainak köszönhetően “átszálló” utasoknak tulajdonítja forgalom- és eredmény növekedését. Az easyJet emellett megvásárolta a recesszió miatt járataik számát szűkítő légitársaságok által szabadon hagyott repülőtéri járatkezelési időpontokat (slot) is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik