A 300 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok közül egyszerre öt állt le szombatra virradó éjjel az angol partok felé vezető alagútszakaszban, több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. Ezután a Eurostar szerelvények közlekedését teljesen leállították.
A problémát az időjárás okozta, Franciaországban ugyanis – Nagy-Britanniához hasonlóan – szokatlanul fagyos az idő, ám az alagútban meleg és párás a levegő. A rendkívül bonyolult szerkezetű villamos mozdonyok elektronikus szabályozó rendszerei a hirtelen hőmérséklet-különbség és a kicsapódó nedvesség – valamint a vonatok alján felgyűlt, olvadó hó beszivárgása – miatt felmondták a szolgálatot, és a vonatokat a biztonsági berendezések leállították.
A Eurostar mérnökei a társaság közlése szerint már azonosították a hibát – a rendkívül hideg, havas időben tönkrementek az elektronikai berendezéseket nedvességtől védő takaróelemek -, de a cég vezérigazgatója, Richard Brown kijelentette: addig nem indulnak újra a szuperexpresszek, amíg a vonatok közlekedése nem válik ismét teljesen biztonságossá.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a kemény, havas tél miatt folyamatosak a fennakadások a brit repülőterek forgalmában is.