Az olyan cégek, mint a Columbia Broadcasting System (CBS) és Sony Pictures Television’s (SNE) azon gondolkodnak, hogy miként tegyék egyedivé az oldalukat, hogy az embereket az oldalon tartsák hosszabb időre.
A televíziózásban a tartalom dönt a népszerűségről. Az internetes tévéknél azonban ezt a szerepet a közösségek vehetik át. Egészen más 5-10 bemutatóból dönteni, hogy melyik műsort akarja nézni a felhasználó, mint több ezerből. A TV.com, CBS és az SNE egészen új megoldásokkal próbálkoznak, a felhasználókat arra biztatják, hogy alakítsanak csoportokat, különböző műsorokhoz szerveződhetnek, rajongói klubot alakíthatnak, és szavazásban vehetnek részt.
Mint az újságoknál, a közösségi oldalaknál is nagyon fontos a reklámozás. A Google-hoz tartozó YouTube régebben komolyan próbálkozott azzal, hogy a világ legnagyobb videomegosztó oldalából közösségi oldalt építsen. A regisztrált felhasználók megoszthatták egymással a klipjeiket, és hozzászólhattak a feltöltésekhez. A profi tartalmak hiánya viszont elrettentette a reklámozni kívánó cégeket és vállalatokat.
Az online videoreklámokból származó bevétel 2009-re 850 millió dollárra növekedhet, tavaly ez 587 millió dollárt tett ki. Az eMarketer elemzője, David Hallerman szerint idén a Youtube piaci része kisebb lehet, és az iparágnak a fő bevételi forrását a profi stúdiótartalmak fogják adni – adta hírül a Businesweek.