Élet-Stílus

Borotvaéles az Audi R8

160 lóerő, ennyivel tud többet a Razor GTR, mint egy széria Audi R8. Ám a kivételes menetteljesítményét nemcsak nagyobb teljesítményének, de kisebb tömegének is köszönheti a sportkocsi.

Még tavaly mutatta be az Audi R8-ra épülő átalakítását, a Razort a PPI. Most pedig az esseni tuningkiállításon kiállították a továbbfejlesztett változatot, a PPI Razor GTR Audi R8-at. Nem tétlenkedtek a kis cég szakemberei az eltelt időszakban, versenypályán, autópályán és szélcsatornában folytatták a fejlesztést, melynek eredményeként egy igazán ütős gép született.

A GTR-ben a gyári 4,2 literes motorhoz kompresszor is kapcsolódik, amely 580 lóerőt, illetve 600 Nm nyomatékot csal elő a V8-as blokkból. Persze ehhez a teljesítményhez nem elég a feltöltő beépítése, de speciális légszűrő, szívócső, illetve kipufogó is kell. Ám a nagyabb teljesítmény csak az egyik fegyver, a másik a kisebb tömeg. A Razor GTR ugyanis 250 kilogrammal könnyebb, mint a gyári R8-asok.

(forrás: vezess.hu)

Könyebb és erősebb, mint a széria társai
(forrás: vezess.hu)

Ez a kombináció meg is teszi a hatását, a PPI gépe képes 3,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 332 km/óra. A komolyabb tempóhoz erősebb fékek és állítható futómű illik, amelyet be is szereltek, így nincs akadálya, hogy az átalakított R8 versenypályán is bizonyíthasson. A szintén nem túl magas R8-hoz képest akár 45 milliméterrel is lentebb ültethető a PPI gépe.

Nem véletlenül dolgoztak a szélcsatornában sem a tervezők, a Razor (Penge) ugyanis egyedi karosszériával is büszkélkedhet. A kiszélesített kasztnin az összes új elem, az első spoiler, a diffúzor, a küszöbök, a motorháztető, a csomagtérfedél mind szénszálas anyagból készült, igazi versenyautós külsőt adva a sportkocsinak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik