Élet-Stílus

Belföldre irányul az utazások hattizede

A legtöbben október, május és december hónapokban kelnek útra, és elsősorban belföldi úti célokat választanak. Prospektus helyett pedig már egyre inkább az internetről tájékozódunk - mutat rá a Magyar Turizmus Zrt. legfrissebb felmérése.

A nyári időszakon kívül tett utazások során a legtöbben a városlátogatás, a gyógy- és wellnessfürdők, valamint a várak és kastélyok iránt érdeklődnek. Emellett a kulturális látnivalók és műemlékek, a bor és gasztronómia, a fesztiválok, valamint a nemzeti parkok és a természetjárás is érdeklődésre tarthat számot. Az aktívabb szabadidő-eltöltési formák (például a természetjárás) iránt a fiatalabb (45 év alatti) korosztályok érdeklődnek nagyobb arányban, míg a bor és gasztronómia a 25-54 éves korosztály körében népszerűbb – derül ki Magyar Turizmus Zrt. által végzett kutatásból.

Nyugat-Dunántúl a legnépszerűbb

2009. május végéig a válaszadók kilenctizede tervez utazást, egy utazó átlagosan 2,4 utazást tesz. 100 utazást tervező közül 95-en belföldi, 38-an külföldi, illetve 31-en belföldi és külföldi úti célt is választanak. Összességében az utazások hattizede belföldre, négytizede külföldre irányul. A konkrét magyarországi úti célt is megnevezők első helyen a Nyugat-Dunántúl (19,7 százalék) turisztikai régióhoz tartozó települést említettek, amit az Észak-Alföld (19,2 százalék), a Balaton (18,3 százalék) és Észak-Magyarország (15,6 százalék) követ.

Hollókő vára (forrás: Kukucs2/FN Tudósító) töltse fel utazása alatt készült fotóit az Fn Tudósítóba!

Hollókő vára (forrás: Kukucs2/FN Tudósító)

Töltse fel Ön is utazása alatt készült fotóit az FN Tudósítóba, hogy az Ön tudósítása is az FN Címlapjára kerüljön!

2009. május végéig belföldi utazást legtöbben október, május és december hónapokban terveznek, a legkevesebben január-februárban szándékoznak útnak indulni. A válaszadók a főszezonon kívüli időszakban átlagosan 3,5 éjszakás belföldi utazásokat tesznek, amelyeken átlagosan 3,2 fő vesz részt. Ennél hosszabb utazásra az 55 év felettiek indulnak.

Panzióba megyünk

Belföldön a legnépszerűbb szálláshely a panzió (43,5 százalék), a háromcsillagos szálloda (40,8 százalék) és a fizetős magánszálláshely (25,5 százalék). Négy- vagy ötcsillagos szállodai szolgáltatást a válaszadók 15,7 százaléka vesz igénybe magyarországi utazása során, a barátoknál, rokonoknál megszállók aránya 13,4 százalék. A négy- és ötcsillagos szállodákat nagyobb arányban a 35-44 évesek választják, a 45-64 évesek körében a panziókat a háromcsillagos szállodák követik népszerűségben

A belföldi úti célok kiválasztását elsősorban a látnivalók, a programlehetőségek, valamint az árak és akciók befolyásolják. Emellett az elérhető szolgáltatások köre és a szálláshelyek kínálata is szerepet játszanak a választásban.

Veszprém belvárosa (forrás: bibi2005/FN Tudósító) Töltse fel Ön is utazása alatt készült fotóit az FN Tudósítóba, hogy az Ön tudósítása is az FN címlapjára kerüljön!

Veszprém belvárosa (forrás: bibi2005/FN Tudósító)

Töltse fel Ön is utazása alatt készült fotóit az FN Tudósítóba, hogy az Ön tudósítása is az FN Címlapjára kerüljön!


Prospektus helyett világháló

A magyarországi utazások során a válaszadók legszívesebben az internetről (70 százalék) tájékozódnak, de a prospektusok (69,6 százalék) továbbra is fontos szerepet játsszanak az információgyűjtésben. Utazási irodát a válaszadók egynegyede (25,1 százalék) keres fel, míg az ismerősök ajánlásait 4,2 százalék említette. Míg az internetet a fiatalabb korosztályok egyöntetűen az első helyen említik, az idősebb (45 évtől kezdődően) korosztályok körében a világháló a prospektusokat követően, a második helyen szerepel az információforrások népszerűségi listáján.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik