Élet-Stílus

Nagy utazás?

Jó hat évtizeddel ezelőtt a partraszállás gigászi feladatát megoldotta az amerikai haderő, manapság viszont autóiparuknak csak nem sikerül megvetnie a lábát Európában. Legújabb fegyverük a félig kombi, félig kisbusz Dodge Journey – sok ügyes megoldással és német technikával.

A Chrysler eddigi sikertelensége nem tántorította el Észak-Amerika harmadik legnagyobb autógyártóját, s a Journey nevű öszvérautó most a Dodge nevű márkától érkezik. Érdekes fejlemény ez, hiszen az óceán túlpartján a Dodge a sportosabb, fiatalosabb modelleket kínálja a Chrysler-márkapalettán, ám Európában mindkét márka szinte gyökértelen, ezért végül is mindegy, hogy milyen embléma kerül a kocsira.

Hagyomány híján a Journey inkább használati értékével és jó ár-érték arányával hódíthat. Igaz, hogy a vele hasonló méretű egyterűek között a 7 és 8 millió közötti árak jutányosnak mondhatók – különösen az e modellre jellemző gazdag felszereltség mellett –, ám a Journey még konjunktúra idején is mellékszereplő maradna.

Az alaphelyzetben ötüléses kocsihoz egyetlen motort kínálnak Magyarországon: logikus döntés volt a VW-től beszerzett, 140 lóerős, kétliteres dízelmotorra építeni, mert a máshol kapható 2,4 és 2,7 literes benzinesek nagyobb étvágyuk miatt amúgy sem lennének keresettek. Újabb jó hír, hogy a hatfokozatú manuális váltó helyett a vásárló dönthet a VW duplakuplungos automatizált manuális váltója mellett is, amely nem kerül sokba: 300 ezer forint. Szerencsére nem kötelező megvenni a harmadik üléssort sem; az ára borsos, több mint 400 000 forint, igaz, jár vele egy rugalmasabban kezelhető második üléssor és háromzónás klíma is. A harmadik üléssor a helyszűke miatt szinte minden autóban szükségmegoldás csupán, így hát a Journeyt sem ezért fogják szeretni a vevők. Annál inkább a hatalmas csomagtartóért (783 liter), illetve a számos, ügyesen kialakított tárolóhelyért és persze az amerikai autóban elmaradhatatlan pohártartókért.

Nagy utazás? 1

A formaterv kissé felemásra sikeredett; már első pillantásra látszik, hogy a tengerentúlon teljesen más filozófia szerint rajzolnak a dizájnerek. A külső szögletes, dobozszerű, ez előnyös a térkihasználás szempontjából, viszont nem teszi kívánatossá a kocsit. Az utastér is szürke és kissé lélektelen lett, a prioritást nyilván a kényelem és a tágas tér elérése élvezte.

A Journey kétféle felszereltséggel kapható, az alapmodell (SE) ára alulról súrolja a hétmilliós határt, a gazdagabb (SXT) kivitelért 700 ezer forintos felárat kérnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik