Élet-Stílus

Fel, Keletre!

A Cadillac évtizedek óta nem kínált kombit – az egyetlen, amúgy is európai fejlesztésű BLS kivételével. Most itt a márka második kombija, s ez egyértelműen jelzi, hogy az amerikai gyár egyre komolyabban számít az európai vásárlókra.

Bár Detroit évtizedeken át nem arról volt híres, hogy szolgai módon követte volna az Óvilág divatját, a Cadillac dizájnerei most mégis elfogadták az európai trendet, és sportos kombiváltozatot készítettek a népszerű limuzinból. Az engedékenység persze nem véletlen: a CTS-t az Audi, a Mercedes, a BMW és a Volvo vetélytársának szánják kontinensünkön, márpedig ezek a márkák közel ugyanannyit adnak el kombiból, mint lépcsőshátúból.

A Sport Wagon név is az itteni irányzatokra utal, hiszen Európában az elmúlt években egyértelműen a sportkombi a divat. Az átlagnál szögletesebb vonalvezetésű rakterekkel a Volvo ugyan tartja még magát valamelyest a régi iskolához, de a többi márka rég leszámolt már a kombik eredeti feladatával, s modelljeik inkább életmódautók, nem pedig teherszállításra használatos járművek. A Cadillac is ebbe a sorba állt be, az emelkedő övvonallal és lehúzott tetővonallal megrajzolt autó kifejezetten elegáns jelenség lett. Pakolni persze szépen lehet bele, bár a gyár által megadott, 720 literes csomagtér alighanem egy európaitól eltérő mérési szabvány eredménye. A CTS kombiváltozata ugyanis némileg kisebb, mint a konszerntárs Opel Insigniáé, amelynek 540 liter ugyanez az értéke.

Fel, Keletre! 1

„Minél többet nézi az ember a CTS Sport Wagon hátulját, annál több szépséget lát benne” – mondta az autóról Clay Dean, a Cadillac globális dizájnvezetője. Persze mi mást is mondhatna éppen ő, de el kell ismernünk, hogy a karosszéria tényleg szép formájú lett: éppen annyira szögletes, hogy erőteljes és különleges látványt nyújtson, de az egyenes vonalakat ügyes törésekkel és szolid ívekkel megszelídítették a formatervezők.
Leleményes megoldás az összképbe simuló tetőcsomagtartó is, mert a tetőből kiálló, stilizált konzolok, sínek és keresztrudak helyett egyöntetű tetővonalat látunk. A tetőelem középső részén befelé hajlanak a peremek, így simán el lehetett helyezni a kereszttartókat, sőt még egy cápauszonyra emlékeztető formai elem is keletkezett.

A 2009 tavaszától kapható autót 3,5 literes, V6-os benzinmotor hajtja, közvetlen benzinbefecskendezés növeli a teljesítményét, illetve szorítja le a fogyasztást és az emissziót. A 311 lóerős blokkhoz hatfokozatú manuális vagy automata váltó csatlakozik, és opcióként négykerék-hajtás is rendelhető. Ám mivel az autó fontos piaca Európa, az itteni elvárásokhoz igazodva idővel egy 2,9 literes, 250 lóerős turbódízel is megjelenik majd a motorkínálatban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik