A Levegő Munkacsoport szerint a járatritkításokkal járatritkításokkal arra ösztönzik az embereket, hogy a busz, a villamos helyett autóba üljenek. A civilek szerint a Fővárosi Önkormányzatnak és az államnak az eddigieknél is nagyobb mértékben kell finanszíroznia a közösségi közlekedést, az ugyanis a lakosság számára nélkülözhetetlen közszolgáltatás.
Számos példa mutatja, ha rontanak a szolgáltatás minőségén, azzal utasokat vesztenek, ami bevételkieséssel jár. Egyre többen szoknak át az autózásra, a kevesebb busz kevesebb utast jelent, majd a kevesebb utas még kevesebb buszt. Így a BKV leépülési spirálba keveredik anélkül, hogy a megtakarítás sikerülne – véli a civilszervezet.
A jogszabályok szerint a BKV állami támogatása részben a férőhely-kilométer teljesítménytől, részben az eladott tanulói és nyugdíjas bérletek számától függ. Ezek minden egy százalékos csökkenése évente mintegy 500 millió forint állami támogatáscsökkenést jelent a BKV részére. A közlekedési társaság helyzetét tovább rontja, hogy a Fővárosi Önkormányzatot az államtól a BKV működésére kapott tízmilliárdokat a 4-es metró építésére fordítja.
A civil szervezetek álláspontjuk nyomatékosítására tüntetést tartanak a közösségi közlekedés érdekében 2008. április 16-án, szerdán 12.30 órakor a BKV székháza előtt Ugyanis 13 órától itt fogja megvitatni a Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága a BKV szolgáltatásainak átalakításáról szóló előterjesztést.
Ha további részletekre is kíváncsi, kattintson a FigyelőNet Zöldhullám blogjára.