A miniszter a klímaváltozás elleni küzdelem jegyében el kívánja érni, hogy a közigazgatási intézmények részletes felméréseket, majd azok alapján cselekvési tervet és programokat készítsenek szén-dioxid-kibocsátásukról, illetve csökkentésének lehetőségeiről. Ugyanezt szorgalmazza a száz legnagyobb forgalmú magyarországi cégnél is. Reményei szerint 2010-ig már elkészülnek ezek a tervek, és megvalósításuk is megkezdődik.
Átfogó reklámkampány
A fő cél a karbonsemlegesség elérése, mindezt a szénalapú, azaz a fosszilis energiahordozók felhasználását igénylő technológiák visszaszorításával lehet teljesíteni – hangoztatta Fodor Gábor Fodor Gábor a WWF Magyarország természetvédelmi szervezettel közösen tartott keddi sajtótájékoztatón. Ehhez pedig a közintézmények, cégek működése által generált szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, illetve csökkentést eredményező projektek támogatása lehet eredményes – tette hozzá.
A miniszter kitért arra, hogy az egyéni klímatudatosság népszerűsítése is fontos feladat. A minisztérium ezért tavasszal átfogó reklámkampányt tervez, ami az összes lehetséges kommunikációs eszközt csatasorba állítja az emberek meggyőzéséhez.
Energiatakarékos izzó és napelem
A WWF Magyarország egy új kampánya jelentett be: az egyének szintjén kívánja elsősorban a szén-dioxid-csökkentést elősegíteni azzal, hogy energiatakarékos termékeket, illetve azok kedvező klímavédelmi hatását népszerűsíti. A zöld szervezet 400 darab, úgynevezett klímaváltozás elleni elsősegélycsomagot sorsol ki azok között, akik klímatudatosságot vállalva regisztrálnak a szervezet internetes honlapján.
Az egyebek között újratölthető elemet, energiatakarékos izzót, napelemmel működő kerti lámpát tartalmazó csomagot elsőként Fodor Gábor vehette át, mégpedig egy jegesmedvének öltözött aktivistától.