Élet-Stílus

Sorsfordító

A Jaguar fontos időszakot él, s ilyenkor egy új modell piacra dobása sokat lendíthet a márka szekerén. Az XF sok tekintetben forradalmi, a márka megújhodásának első modellje lehet.

Ismét bajban van a Jaguar: az értékesítés az elmúlt években bemutatott új modellek dacára nem érte el a tervezett és remélt szintet. A Ford-konszern ezért – sok egyéb kolonca mellett – szeretne megszabadulni a márkától. Az értékesítési szándék híre azonban a lehető legroszszabbkor jön az új XF-nek: meglehet, hogy a vevők vonakodva fogadják.

Maga a tervezés és fejlesztés persze az elmúlt három-négy évben zajlott, s az új kocsin nyoma sincs a jelenlegi ínséges időknek. Sőt, a Jaguar formailag és technológiai szempontból is új utakat keresett, amikor az XF-et tervezte. Ezen a modellen jelenik meg először a márka új formanyelve: a kupészerű kocsitest négyajtós, utastere öt felnőtt számára nyújt tágas teret. Emellett a raktér 540 literes, sőt a hátsó ülések ledöntésével további 420 literrel bővíthető.


Sorsfordító 1

Miután a vezető beült a volán mögé, a motorindító gomb vörösen pulzál, s ha a sofőr megnyomja, akkor nem csak a hat- vagy nyolchengeres motorok valamelyike kezd működni, hanem a váltó előválasztó karját helyettesítő Jaguar Drive Selector is kiemelkedik a kardánalagút feletti konzolból, az addig zárt helyzetben lévő szellőzőrostélyok pedig kinyílnak.

Hogy a kezdeti látványos bemutató tovább folytatódhasson, a Jaguar izmos motorválasztékot állított össze az XF számára. Egy dízelmotort kínálnak – ez a Peugeot-tól érkezik -, a 2,7 literes, V6-os biturbó 207 lóerős, és akár 8,2 másodperc alatt képes 100 km/órás tempóra gyorsítani a közel kéttonnás limuzint. A másik V6-os motor a Jaguar jól bevált, 3,0 literes, 238 lóerős benzinese. Van két V8-as benzines is: a 4,2 literes szívómotor kereken 300 lóerős, míg az ugyanekkora kompresszoros 420-at tud. Valamennyi motorhoz hatfokozatú, automatikus váltó kapcsolódik, s a vezető a fokozatokat a volán mögötti váltófülekkel is válthatja.

A Jaguar a biztonság terén is előrelép az XF-fel. Többek között a Volvótól átvett holttérfigyelő rendszer, tolatókamera, adaptív sebességtartó és guminyomás-ellenőrző rendszer is jár hozzá, emellett első ízben kerül be egy Jaguarba a gyalogosok sérülését csökkenteni hivatott, gázoláskor felfelé elmozduló motorházfedél, amelynek előnye, hogy a motor és a fedél közötti nagyobb szabad térnek köszönhetően a gyalogos feje puhább felületnek csapódik. A három választható közül a 440 wattos csúcshifit a high-end zenei rendszerek között is nevesnek számító Bowers & Wilkins szállítja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik