Élet-Stílus

Régi-új ismerős

A Volvo régóta a biztonságos, családbarát autót keresők kedvence. Az új V70 varázsát a régi erények mellett megújult műszaki tartalom, gazdagabb kényelmi felszereltség és a szórakoztató rendszerek adják.

Győztes csapaton ne változtass! – hangzik az örök sportigazság, s mivel az autóiparban is szüntelen verseny folyik, a Volvo tartja magát ehhez. A sikeres V70-es sorozat formavilága változott ugyan, de éppen csak annyit, hogy látni lehessen: ez már az új modell. A kocsi jellegzetes orra, karakteres profilja és a használati értéket előtérbe helyező, függőleges hátsó ajtaja a régi maradt, így a hűséges vevők a Volvo reményei szerint megrázkódtatások nélkül, szinte természetes módon ülnek át ebbe.

Néhány dolgot viszont meg kell tanulniuk; például a PCC nevű eszköz funkcióit, amely nem más, mint a tulajdonos és az autó közötti kommunikációs interfész. Figyelmeztet a be nem zárt ajtóra, az autóba épített szívverés-érzékelő pedig akkor jelez, ha valaki már van az autóban, amikor a tulajdonos megközelíti. A kulcs nélküli nyitás ebben a kategóriában magától értetődő, az azonban nem, hogy a visszapillantó tükrökben digitális kamerák figyelik a tükrökkel nem látható holtteret, s lámpával figyelmeztetik a vezetőt, ha veszélyes lenne a sávváltás. A V70-esbe is bekerült a prémiumkategóriában egyre elterjedtebb tolatókamera, amely a központi színes képernyőn segédvonalakkal és a kocsi mögötti terület képével segíti a vezetőt a parkolásban.


Régi-új ismerős 1

A felhasználóbarát megoldások a raktérben folytatódnak. A magasra nyíló ötödik ajtó elektromos mozgatású, a raktérben új sín-, tároló- és rögzítőrendszer van. Ha pedig még nagyobb tér kell a rakománynak, a 40:20:40 arányban osztva dönthető hátsó támla, valamint az első utasülés szintén elfektethető támlája segít. A biztonságot a kanyarba bevilágító bi-xenon fényszóró, illetve az adaptív tempomat fokozza, amely nemcsak a sebességet, hanem a követési távolságot is tartja, és akadály észlelése vagy túl nagy sebességkülönbség esetén figyelmeztet az ütközés veszélyére.

A V70-esben kapható kétféle dízelmotor mérete megegyezik – 2,4 liter és öt henger -, teljesítményük viszont eltérő: 163 és 185 lóerő. A benzinesek terén újdonság, hogy az öthengeresek egy részét hathengeresre cserélték le. Így a 2,0 literes alapmotor mellett a 200 lóerős 2.5T már csak közepesen erősnek számít, ezt a soros, hatos 3.2 (238 lóerő) és az összkerékhajtással érkező T6 turbó követi 285 lóerővel.

A V70-es megkapta a Volvo Four-C elnevezésű, aktív futóművét is. Ez három fokozatban, gombnyomásra változtatja a rugózás jellegét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik