Élet-Stílus

Skoda Fabia – jól mehet az új 3 hengeres

Skoda Fabia 3 hengerrel, 12 szeleppel. Ha ez előző szériából indulunk ki, akkor százalékosan messze ezt a motorváltozatot fogják majd legjobban szeretni a vásárlók.

70 lóerő: ennyivel lehet gazdálkodni a Fabia volánja mögött, ha az 1,2-es benzinest választjuk, feltéve, hogy a HTP feliratot is megvettük. Máskülönben csak 60 lóerő és fele ennyi, hengerenként 2 szelep fogad majd bennünket.

Az 1,2-es motor legszokatlanabb jellemzője, hogy mindössze három henger dolgozik benne. Nem romlott el egy sem, egyszerűen nincs benne több. Ettől nyersebb, ettől hasonlít a hangja egy kotyogó kávéfőzőre, de ettől nyomatékosabb, és ettől tűnik erősebbnek is egy négyhengeresnél.

A HTP 70 lovas

Ha általában nem az ország távoli pontjai között rójuk az utakat, hanem a városban szaladgálunk a munkahely és a lakás között, elég lesz ennyi is. Egyszer egy hónapban még a vidéki rokonokat is meglátogathatjuk, de bele kell törődni, 130-nál többet nem egészséges utazni vele. Az autó minden egyes porcikája küzd már a városi kisautó besorolás ellen, de ezzel a motorral még mindig csak ott élvezhető igazán. Az előzés és a sebesség hajszolása nem az 1,2-es Fabia erőssége hosszú távon.

Roomsteres – KÉPEK (vezess.hu)

Városban van elemében. Szinte lehetetlen vele lefulladni, jól pörög, könnyű elindulni, akár elsőként a lámpától, és nem hangos zavaróan. Pont ilyen motor kell egy tömegautóba, amit olyanok is vezetnek majd, akik ritkábban ülnek a kormány mögé az átlagnál.

Új autóként biztos, hogy többet nyújt a Skoda Fabia egy Suzuki Swiftnél, ami részben abból ered, hogy újabb annál, másrészt drágább is. A Fabiát könnyű vezetni, jól átlátható, érzésre inkább egy nagyobb, biztonságosabb autót juttat eszünkbe. A komfortja egyáltalán nem kisautós, itt is nagy a fejlődés mind a korábbi Fábiához, mind a Swifthez képest.

Elég hely marad benne a hátul ülőknek is, nagy a fejtér, és nem mondható kicsinek a csomagtartó sem. Családi autónak is elmegy. Viszont jóval gyengébb, mint a Suzuki.

130-as tempónál már kicsit hangos

A Fabia mindig is egy jól vezethető, felhasználóbarát autó volt, az új még inkább az. A motor csendesebb lett, a futómű jobban tompítja az úthibákat. Megmaradt kellően feszesnek, akár gyorsan is lehet vele fordulni, ha arról van szó. A kormányzás könnyed és kellően precíz, akárcsak a váltó, amit szintén öröm ide-oda húzogatni.

Felfújták

A mostani Fabia kicsit más irányba kanyarodott, mint a régi. Egyterűsebb, tágasabb lett, jóval kényelmesebbnek és terebélyesebbnek tűnik kívül-belül, de ez nem ment a vezethetőség rovására. Jól átlátható, könnyen fordul, egyszerű parkolni vele.

Ránézésre már nem akkora újdonság mint a régi, mivel több helyen is erősen emlékeztet a Roomsterre, mindenesetre komolyabb autó benyomását kelti. Kisautóhoz mérten jó az anyagminőség is, és olyan praktikus dolgoknak is jutott hely, mint a két kesztyűtartó, vagy az ajtóban a másfél literes palacktartó.

Szemből is Roomster

Az alapkivitel – a Classic – kicsit fapados, de az Ambiente felszereltség már kielégítette igényeinket. Van klíma, bicskás kulcs, elektromos ablak elöl, állítható kormány, meg egy rakás biztonsági elektronika, bár utóbbi kettőből jut a fapadosba is.

Plusz 100-ért erősebbet

Az 1,2-es HTP-re 100 ezer forint ráfizetéssel kapjuk az 1,4-est, ami erősebb és jóval kulturáltabb is. Ha nekem kellene választani, ennyiért elgondolkoznék rajta, bármennyire jó is az 1,2-es. Csak hogy könnyebben szaladjanak a kilométerek városon kívül.

Fogyasztásra egy literrel ad meg barátibb értéket a gyár az 1,2-esnél, de a gyakorlatban a 7,7 liter is inkább 9 körül mozgott csak városban; klímával épp befért 10 alá. Ez nem kevés egy ilyen pirinyó motorhoz viszonyítva. Vegyesben csak parányival volt jobb a helyzet, mivel a jó adag autópálya alaposan leizzasztotta a háromhengerest. 1 deci híján így is 9 liter fogyott 100 km-en.

Az Ambiente ráadásul ilyen motorizáltsággal kicsivel többet kóstál 3,1 milliónál is. Ezen a szinten bőven válogathatunk már a többi nagyra nőtt kisautó között, van Clio, van Punto és Yaris is hasonló áron. És mind erősebb, négyhengeres.

További Skoda hírek és tesztek a Vezess.hu-n!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik