A British Airways közölte, hogy több mint ezer fő megkérdezésével készült felmérés szerint az utazóközönség mintegy egynegyede az elmúlt években – elsősorban anyagi okok miatt – nem utazott külföldre. A legkedveltebb tengerentúli célállomások Hongkong (14 százalék), New York (13 százalék), Los Angeles, Torontó és Thaiföld (6-6 százalék), valamint Miami (5 százalék).
A megkérdezettek ugyanakkor a lehetőségeikhez képest inkább más tájakra: Ausztráliába, Mexikóba, a Karibi térségbe, Dubaiba és Brazília nagyvárosaiba utazott volna, ha a pénz nem számítana.
A “világjáró” utasok közül már minden kilencedik a világhálón tervezi meg az utazást, 47 százalékuk foglal szállást, és 37 százalékuk vásárol repülőjegyet.
A közlemény beszámol arról, hogy a British Airways magyar nyelvű foglalási oldalt hozott létre az integrált utazási honlapján.