Élet-Stílus

A Toyota is szerződtetett egy “idegent”

A nemzetközibbé válás irányába tett újabb lépésként a japán Toyota először nevezett ki külföldit igazgatótanácsába.

Az amerikai James Presst nyolc japán igazgatósági taggal együtt nevezték ki, a változások – a részvényesek jóváhagyásától függően – júniustól lépnek életbe.

Lekörözve a vetélytárs amerikai óriáscéget, a General Motorst, a japán Toyota lesz idén a világ legnagyobb autógyártója, írta márciusban a Newsweek magazin. A Toyota az idén világszerte várhatóan 8,54 millió járművet értékesít, a General Motors 8,53 milliót, és ezzel a második helyre szorul. A profitban máris kevésbé szoros a verseny: a japán cég tavaly 13 milliárd, míg amerikai riválisa csak 2,5 milliárd dollár többletet termelt. A General Morors a 2005-ös, 10,6 milliárd dolláros veszteség után 33 ezer munkahely megszüntetésével tudott lefaragni 9 milliárd dollárnyi kiadást.

A Newsweek szerint az amerikai és a japán gazdaság két zászlóshajója közötti helycserét sok egyébként fontos részleten kívül az az egyszerű tény magyarázza, hogy a Toyota olcsóbban képes kocsit előállítani, mint a detroiti óriás.

A japán cégnek 50 évbe került, hogy elérjen a csúcsra – Amerikában 1957-ben debütált a kicsiny, 60 lóerős Toyota Crown -, de a folyamatos fejlesztés Toyota-filozófiája meghozta a gyümölcsét, a felfelé ívelés töretlen. A Toyota szilárd hírnevet szerzett, a márka azonossá vált a megbízhatósággal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik