Élet-Stílus

Több luxusra számít a Bang&Olufsen Magyarországon

A magyarok kevesebb luxusterméket vesznek, mint a környező országok lakosai, de a dán cég bizakodó.

A Bang & Olufsen hivatalosan most nyitotta meg új design-koncepciója alapján kialakított bemutatótermét Budapest belvárosának szívében, ahol legújabb audiovizuális termékeit mutatja be. A cég már hat éve jelen van a magyar piacon, és a high-tech iránt érdeklődők idáig is a Deák Ferenc utcában találkozhattak vele, csak méterekre a most megnyíló újonnan kialakított bemutatóteremtől. A cég egységes üzleti koncepció szerint, egységes megjelenéssel működik a világ legexkluzívabb helyszínein, pl. New Yorkban a Madison Avenue-n, Párizsban a Champs Elysées-n, Moszkvában a Szmolenszkaján, és természetesen Budapesten a Deák Ferenc utcában – szögezi le a cég sajtóközleménye.

A hazai piacon a Bang & Olufsen 2010-ig 1 milliárd forintos éves forgalmat kíván elérni. A cég magyar vezetősége reményt lát arra, hogy aki élete minden egyéb területén igényességre, egyediségre és minőségre törekszik, az az otthonában lévő audio-vizuális technika kiválasztásánál is következetes marad. Egyelőre azonban az a tapasztalat, hogy Magyarországon a luxustermékek iránti igény lényegesen alulmúlja az európai és közép-európai átlagot. Azonos súlycsoportú országokat vizsgálva Szlovákiában és Horvátországban kétszer, Csehországban pedig háromszor több Bang & Olufsen terméket vásárolnak. A hazai forgalmi elvárásokat az az előrejelzés indokolja, hogy a közeljövőben Magyarország tehetősebb társadalmi rétege valamelyest bővül, valamint a luxus termékek iránti affinitás és igény felzárkózik a környező országokéhoz – áll a közleményben. Ebben az „igényteremtésben” nagy szerep jut majd a jövőben a hazai designereknek és gazdasági szereplőknek, akinek összefogásának köszönhetően a hazai design és tárgykultúra is fejlődésnek indulhat.

A Bang & Olufsen ezért is tartja örvendetesnek, hogy idén végre megnyílik Budapesten a Design Terminál, amely hatásosan közvetítheti majd a design értékteremtő és versenyképesség növelő erejét, az innovációban betöltött szerepét, valamint rávilágíthat arra, hogyan járulhat hozzá a design a hazai gazdaság pozíciójának erősítéséhez.

Egymilliárdot Magyarországon

A dán részvénytársaság adózás utáni nyeresége a 2004/2005-ös pénzügyi évben meghaladta a 36 millió eurót, ami a forgalom utáni 10 százalékos megtérülést jelent. A befektetett tulajdoni tőke megtérülése 16 százalék.

A 2005/2006 pénzügyi év első három negyedévében a forgalom 418 millió euró volt, adózás előtti nyeresége pedig 49 millió euró (az egész évre 57 milliót várnak).

A magyar piacon a Bang & Olufsen 2010-ig 1 milliárd forintos éves forgalmat kíván elérni.

Ma a cég 2400 alkalmazottat foglalkoztat és a világ 60 országában forgalmazza készülékeit. A cég nemrég bővítette tevékenységi körét az egészségügy területén is, Medicom néven orvosi műszereket, egészségügyi segédeszközöket gyárt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik