A Toyota Avensis-ben debütáló új dízel két teljesítményszinttel készül, 177 és 150 lóerős változatban. A Corolla Versóban egy harmadik kapott helyett, itt ugyanis még 14 lovat szabadon engedtek a pajtából. Így maradt 136. A korábbi 116 lóerős, kétliteres kifut, ez lesz az alap dízelmotor. A 136 lóerő hallatán biztosra vettem, hogy meg sem közelíti majd az erősebbik által nyújtott élményt.
Mégis vannak csodák?
Nem hiszek a csodákban, az autóiparban nem is jellemző, most mégis nagyot csalódtam: pozitívan. Az első kilométerek alkalmával nem akartam elhinni, hogy ez a gyengébb változat, később pedig biztosra vettem, hogy nem az. De mégis! Kicsit átböngészve a technikai adatokat gyorsan kiderült, hogy papíron sem domborít rosszul a gyengébbik dízel.
10 másodperc alatt van százon vele a Verso, a végsebesség pedig alulról karcolja a 200-at. A 41 lóerő, 1 másodperc és 10km/óra pluszért durván 400 ezres felárat kérnek a Toyotánál. Szerintem nincs rá szükség, ezt a pénzt költsük inkább extrákra.
A motor bőven kielégítette minden igényünket, a meglepő pedig az, hogy a gyorsulás nem akar véget érni. A mutató folyamatosan csak hasít fölfelé, és hipp-hopp 150-et mutat egy nagyobb gázadásra. A Corolla egyterű komfortja első osztályú és nagy sebességnél sem panaszkodhatunk az irányíthatóságára. A menetzaj nem növekszik bántó mértékben, az autó nem kódorog részeg módjára, egyszerűen ott van az úton.
Kényelemre nem lehet panasz
Házon belül nem igazán tetszik a Prius és az Avensis kormányzása sem, nagy sebességnél idegesen viselkedik mindkettő. A Versónál szerencsére nincs ilyen hiba, ez is a tökéletesség határát súrolja. A futómű nem ráz az úthibákon, de kellően feszes, így jól tűri a sportosabb stílust.
Kényelmesek az ülések, a kormány fogása jó, állítható négy irányban, mi kell még? Egy jó váltó? Azt sem spórolták ki! Az új dízelekhez egy új hatsebességes kézi váltót terveztek, ami gyorsan és határozottan kapcsolható, és még nagyon jó helyen is van.
Talán a vezetőülést jobb lenne egy picit hátrébb tolni, mint lehetséges, de így sem kényelmetlen a vezetés, a középkonzol nem nyomja az ember térdét. Lábunk épségére alapáron is térdlégzsák vigyáz.
A második sorban jól elférni, a harmadikba pedig mehetnek a haragosaink, vagy a porontyok. A fejtér alacsonyabb felnőtteknek még elég volna, de a padlóból kihajtható két pótszékhez a Verso még felárért sem kínál lábhelyet. Ezt csak a második sor utasaitól lophatunk a pad előrecsúsztatásával.
A kényelem adott, úgy hogy pakolhat a család. De hova? 7 üléssel sehova, a hátsó ajtóig 63 liter marad, az ugye nem sokra elég. 5 üléssel már jobb a helyzet, ekkor 3 liter híján 400 liter jut a csomagoknak.
Megéri az árát
A menetdinamikához mérten nem kellett sokat tankolásra költeni. Városban 9,5 liter gázolaj fogyott, amikor a sebességet élveztük, de ezt egy literrel le lehet szorítani. Országúton 6 liter alá is mehet a fogyasztás, de 10 alatt marad akkor is, ha őrült módjára loholunk valahová az autópályán.
Aki azt gondolja, hogy egy ilyen jó autó biztosan sokba kerül, az megkönnyebbülhet. A legmagasabb Sol felszereltséggel alig több mint 6 milliót kell leszurkolnunk a dízel Versóért. Ennyit bőven megér, ha megvizsgáljuk a konkurensek árait. Az élmény mellett ráadásul a biztonság is ötcsillagos.
A kocsiról bővebben itt olvashat.