A vállalat hetedik születésnapjára újabb meglepetésel készült a felhasználóknak: ismét jelentős mértékben növelték a keresések indexét, és állításuk szerint ez jelenleg az ezerszerese az eredeti méretének. A Google 1998 szeptemberében indult útjára, és az azóta eltelt időben hihetetlenül kibővült. A vállalat ázsiójának növekedését talán a világháló terjedésével lehetne összehasonlítani, hiszen mindkettő kitűnően példázza, hogy végre valóban megérkeztünk az információs korszakba. Elég, ha csak egy pillantást vetünk a jelenleg elérhető funkciók oldalára : Szergej Brin és Larry Page aligha álmodott ilyen bőségről a kezdet kezdetén.
A keresési index mostani bővítése a Reuters jelentése szerint háromszoros növekedést jelent a korábbihoz képest. A Google ezzel szeretné jelezni mindenki számára, hogy valóban az övé a legszélesebb, mindent átölelő internetes kereső, amivel a legnagyobb riválisok, így a Yahoo sem versenyezhet. “Számításaink szerint – a duplikált oldalakat figyelmen kívül hagyva – mintegy háromoszorosra növeltük az adatbázist. Olvasóink is bátran letesztelhetik a kibővült szolgáltatást” – jelentette ki a hírügynökség érdeklődésére Marissa Mayer, a Google.com termékmenedzsere.
Elgondolkodtató azonban, hogy a vállalat többé már nem jelenteti meg a kereséseken keresztül elérhető weboldalak pontos számát. Korábban ezt 8, azaz nyolc milliárdra becsülték, most viszont nem hajlandók pontosan meghatározni. A döntést azzal indokolták, hogy már nem tulajdonítanak jelentőséget a számadatoknak, és a felhasználóknak sem fontos, hogy hogy éppen hány milliárd oldalt érhetnek el. Ami számít, az a pontosság és a hatékonyság, amire azonban külön figyelmet fordítanak. Éppen ezért arra kérik az internetezőket, hogy hasonlítsák össze a keresések eredményeit más szolgáltatásokkal, és döntsék el, melyik motor szolgálja jobban az érdekeiket.
A keresőóriások közötti harc tehát tovább folytatódik, miközben újabb fejlesztésekre készülnek. A Google legutóbb egy zárt konferencia ötletét dobta fel, amely októberben kerülne megrendezésre. A “Zeitgeist ’05: The Google Partner Forum” elnevezésű rendezvényre a konkurens keresők, valamint több nagyvállalat vezetőjét is meghívják, ám a beszélgetések zárt ajtók mögött, a sajtó kizárásával zajlanak majd.