Formailag a Jaguar kupé nem szakít a jellegzetesen brit vonalvezetésével és hűen követi a januárban Detroitban bemutatott Advanced Lightweight Coupét. Az elődnél hosszabb tengelytáv és a szélesebbre vett nyomtáv tágasabb utastér kialakítására adott lehetőséget.
A kategóriában megszokottnál mintegy 180-200 kilogrammal könnyebb az önhordó alumínium karosszériás XK. Az önsúly csupán 1595 kilogramm, míg a karosszéria 31 százalékkal merevebb az elődénél.
Érdekesség a gyalogosvédelmet szolgáló, gyári nevén Pedestrian Deployable Bonnet rendszer. Ennek lényege, hogy gázolásnál a motorháztető pillanatok alatt felemelkedik, hogy a motor és más kemény alkatrészek illetve a motorház közötti távolság nagyobb legyen. A nagyobb távolság révén a motorházfedél jobban deformálódhat és a javuló energiaelnyeléssel nagyobb túlélési esélyt biztosít az elütött gyalogosnak vagy kerékpárosnak.
A biztonsági felszerelések között van a keréknyomás-ellenőrző berendezés és a defekttűrő gumiabroncs. Egy feláras elektronikus rendszer automatikusan tartja a biztonságos követési távolságot és 10 másodpercenként pásztázza az utat akadályokat keresve.
Az első körben egy motor várható 411 Nm-es nyomatékkal és 300 lóerős teljesítménnyel. A százra gyorsulás 6,2 másodpercet vesz igénybe, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/óránál.
Ennél potensebb lesz a feltöltött XKR, amely várhatóan 400 lóerő körül teljesít majd. A később bemutatandó alapmodellt a Jaguar XJ 3,5 literes V8-as szívómotorja hajtja 258 lóerővel.
A motor a váltókar melletti indítógomb megnyomására kel életre. A váltókulissza a korábbi J helyett egy L-betűt formáz. Az automata hatfokozatú és szekvenciálisan kézzel kapcsolható a kormányon elhelyezett kapcsolókkal.
Az alapfelszereltség része lesz a kulcsnélküli indítórendszer valamint a xenon fényszóró a tompított és a hosszú fényhez, de a kanyarkövető funkció feláras. A 7 colos központi TFT-képernyőn kezelhető a telefon, a navigáció, a rádió és a klímaberendezés kezelhető, de itt állíthatjuk be az autó számos paraméterét is.