Élet-Stílus

Mercedes B 170 – a hosszú A

Ugyan a B-osztály teljesen új, mégsem hat a meglepetés erejével. Ennek oka rendkívül egyszerű, ugyanis a B az A-osztály hosszított padlólemezére épül, és rendelkezik annak legtöbb tulajdonságával.


Mercedes B 170 – a hosszú A 1

Fotó: Vezess.hu

Maradt a szendvics-szerkezetű felépítés, ami azt leszámítva, hogy picit magasabbra kell lépnünk, csupa pozitív tulajdonsággal bír. Ilyen a biztonság és helykínálat. B nem csak hosszabb, mint A, de szélesebb is annál, sőt egy pirinyóval magasabb is.

Arányaiban nincs sok különbség a két betűvel jelölt autó között, akinek tetszik A, tetszik B is. Utóbbi viszont olyan hihetetlen tágas helykínálattal rendelkezik, hogy azt egy luxusautó is megirigyelhetné. A gigantikus tengelytáv nemcsak az autó hosszához képest, de abszolút értékben is soknak számít. Ennek legalább kétféle előnyét élvezhetik az autóban ülők. Az egyik, hogy a hátsó sorban olyan hatalmas a lábtér, hogy saját magam mögött (191 cm) bőven elférek. Emellett az első sor helykínálata a Mercedes hagyományokhoz hűen kifogástalan.

Érdekes, de kellemes fogású a kormány, viszont felháborító, hogy alaphelyzetben csak a magassága állítható. Ezt nem várnánk egy 6,5 milliós autóban. Mint ahogy azt sem, hogy az első ablak csak lefelé megy egy érintésre, hátul pedig már csak tekerőre futotta.


Mercedes B 170 – a hosszú A 2

Fotó: Vezess.hu

A bő tengelytáv másik előnyös tulajdonsága, hogy általában stabilabb lesz tőle az autó, és rugózási komfortja is javul. Ez sikerült a Mercedesnek is. Rossz úton is kényelmes a B-osztály, nem zörög, és viszonylag jól fekszi az utat is. Magas építése ellenére tempós kanyarokat is bevehetünk vele, a széria és kikapcsolhatatlan menetstabilizáló mindig irányba fordítja az autót, de nem avatkozik be túlságosan korán. Elfogadható az oldaldőlés mértéke is.

Mit tud, mit megy?

A 1,7 literes benzinmotor, ami a második lépcső alulról a B-osztály motorpalettáján. 115 lóerős teljesítményével már az A-osztályban sem nyújtott kiemelkedőt, de az autópályás száguldozásokon kívül nagyjából minden célnak megfelel.

Ha bekukkantunk a motortérbe, láthatjuk, hogy szinte elveszik benne a motor. Azt is könnyű észrevenni, hogy a csenevész erőforrás szinte az utastér alá bukik. Ennek oka, hogy ütközéskor a motor nem az utastérbe, hanem a padló alá nyomul, viszont a trükk hátulütője, hogy emiatt a motorhang jobban bejut az utastérbe.

Sokkal örömtelibb viszont, hogy fogyasztása normál használatban kedvező maradt. Városban 10,5 liter, vegyes használatban 8 liter körül fogyott 100 kilométeren a drága üzemanyagból. Ennyit manapság egy kisebb 1.4-es is elfogyaszt.


Mercedes B 170 – a hosszú A 3

Fotó: Vezess.hu

Tipikus Mercedes tulajdonság a hosszú fokozatkiosztás, ami a hosszabb távok gazdaságos megtételét segíti elő, a virgoncságból viszont visszavesz. A 100 km/órás tempót álló helyzetből 11,3 másodperc alatt érték el a gyári tesztpilóták, a végsebességet 184 km/óránál állapították meg.

Milyen autó a B-osztály?

Érdekes autó a B-osztály. Elsőre fel sem tűnik, hogy nem A, aztán szépen lassan előjönnek a különbségek. Egyáltalán nem feltűnő autó, felszereltsége inkább gyér, mint bőséges, mégis érezni rajta a minőséget.

Persze a minőségnek ára van, ami a B 170 esetében alaphangon 6,5 millió forint légkondicionálóval és jelentős mennyiségű biztonságot szolgáló extrával.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik