Élet-Stílus

AUDI Q7 – új terepen

Most már az Audinak is van terepjárónak kinéző szabadidő-autója. A Q7 jövőre jelenik meg Magyarországon.

Hosszú évek óta az Audi csak félmegoldást tud felmutatni az egyre fontosabb szabadidő-autó, azaz az SUV (Sports Utility Vehicle) kategóriában. Az A6 Avantból kihozott allroad quattro nem éri el azokat az autóvásárlókat, akik a BMW X5 vagy a Mercedes ML kategóriájában válogatnak.


De nem a terepjáró képesség hiányzott. Hiszen azt úgysem használnák ki a tulajdonosok, másrészt az allroad quattro felező áttételével és a légrugózással állítható hasmagassággal többet tud, mint mondjuk az X5. Az Audi több éves késéssel kihozott egy igazi szabadidő-autót. A Q7 igen terjedelmes autó, hossza 5086, szélessége 1983, magassága 1737 milliméter. A tengelytáv 3002 milliméter. Vagyis a méretek jól jelzik, hogy a Q7 is kapható lesz 5+2 üléssel, ami fontos elvárás az ilyen autók legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban.


A két hátsó üléssor összecsukható, így 2035 literes csomagtartó alakítható ki az ülések kivétele nélkül.


A gyár szerint a Q7 egy Performance SUV, tehát az Audi igen sportosnak szánja. A formatervezők ezt a dinamizmust nagy lemez-, és kis üvegfelületekkel továbbá erősen ívelt leghátsó tetőoszloppal hangsúlyozták.



AUDI Q7 – új terepen 1

Hatfokozatú tiptronic automata váltó jár mindkét motorhoz. A Q7 állandó összkerék-hajtása is a bevált Torsen középső differenciálművel működik. A Q7 megkapta az RS4-ben bemutatott új fejlesztésű Torsen differenciálművet, amely alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el az erőt az első és a hátsó kerekek között.


Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, a futóműalkatrészek jó része könnyűfémből készül. 18 colos könnyűfém felni jár alapáron, a 19 és 20 colos verzió feláras, a légrugózással együtt. Az Audinál a légrugózás adaptive air suspension néven fut, és az elektronikus lengéscsillapítás-vezérlést is tartalmazza. A dőléskiegyenlítő rendszer ellensúlyozza az oldaldőlést kanyarban. Terepen nagy előnye a légrugózásnak az állítható hasmagasság, amely 18-ról 24 centiméterre növelhető. A meredek lejtőkön automatikus fékezéssel segítik a lejutást, ez pedig az ESP kiegészítő új funkciója.


Újdonság a sávváltást megkönnyítő Audi side assist, a rendszer radarral működik. A parkolóradar előre és hátra is figyel, az autó mögötti területet beépített kamera mutatja.


Magyarországon 2006 elején, várhatóan januárban vagy februárban vezeti be az autót a Porsche Hungaria.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik