Nem lesz változás a HÉV menetrendekben jövőre – erre tett ígéretet hétfőn közreadott videóüzenetében Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Mostanában sokan és sok helyen beszélnek a HÉV-ről, azonban, hogy mi történik, az itt dől el, mi pedig biztosítani fogjuk a szükséges járműveket, és a menetrend nem fog változni
– fogalmazott az állami vasúttársaság vezetője.
A vezérigazgató közlése szerint több szakértői vélemény kimondta, hogy nem közlekedhetnek tovább azok a HÉV szerelvények, amelyek elérik a hatvanadik életévüket. Tájékoztatása szerint ilyen járműből 2025-ben négy lesz, ezért a valamilyen okból félreállított, de fiatalabb HÉV-szerelvényekből néggyel többet kell – mint fogalmazott – „hadrendbe” állítani 2025-ben. Ehhez szerinte két dolog szükséges:
- forrás
- és alkatrészellátás.
Hegyi Zsolt elmondta: a munka oroszlánrésze a MÁV–HÉV „fantasztikus kollégáié”, akik „erejükön felül is” elvégzik ezeket a beavatkozásokat.
Akkor tudjuk a menetrendhez szükséges járműdarabszámot biztosítani, hogyha hatékonyabb karbantartással, gyorsabb javítással minél több félreállított járművet teszünk újra szolgálatképessé
– fogalmazott a vezérigazgató.
Hegyi Zsolt korábban egy interjúban arról beszélt, hogy olyan megoldást keresnek a HÉV-nél a járműhiány kezeléséhez, ami „a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti”, és csak „a sajtóban megjelent mértékű módosításokat cáfolta”.
A nagy vihart kiváltó járatritkítási terv a MÁV–HÉV Zrt-től származott, amiről tájékoztatást küldtek a Fővárosnak. Lázár János közlekedési miniszter szokatlan stílusban tagadta a járatritkítást és kirúgta a MÁV–HÉV vezetőjét. A Magyar Közlekedési Klub vezetője szerint előre lehetett volna látni, hogy hatalmas probléma lesz a HÉV-eknél, hiszen most egy éven belül 20–22 rendkívül idős szerelvénynek jár le a műszaki vizsgája és egy év alatt csak 5–6 szerelvény javítására van kapacitása a társaságnak.