Belföld

Hogyan sikerült Magyar Péternek témává tenni az egészségügyet?

Csóti Rebeka / 24.hu
Csóti Rebeka / 24.hu
Magyar Péter kórházbejárásai uralták a nyilvánosságot az elmúlt hetekben, melyek az elmúlt 14 év tapasztalatához képest hosszú időre a közbeszéd fókuszába helyezték a leromló egészségügyet. Ruff Bálinttal értékeltük a Tisza Párt kampányát.

Miután Magyar Péter a júniusi EP-választáson az ellenzék vezetőjévé lépett elő, a politikai holtidőt nem nyaralással töltötte, hanem hozzálátott a pártépítéshez, és agresszív kommunikációs kampányt húzott fel a kánikula miatt térde rogyott egészségügyi rendszerre. A tiszás politikusok kórházbejárásai két hétig uralták a nyilvánosságot, és a kormányt is megszólalásra késztették.

Ők nem mentek szabadságra. Magyar Péter végigpolitizálta az egész nyarat. Jelen van. Úgy megy neki a szeptemberi évadnyitónak, hogy nem szorult hátrébb. Az ő szempontjából az a lényeg, hogy lőtávolságon, vagyis tíz százalékon belül legyen, mint az egyedüli potenciális kihívója Orbán Viktornak

– mondta Ruff Bálint politikai tanácsadó, a Partizán Vétó című műsorának szerkesztő-műsorvezetője, aki Magyar kampányát értékelte lapunknak.

Ellenzéki polgári körök és Magyar-infó

Egy hónappal a Tisza választási sikere után, július elején a párt kampánynyitónak nevezett, zártkörű rendezvényt tartott. Bejelentették, hogy megkezdik a felkészülést a 2026-os országgyűlési választásra, és a támogatók segítségét kérik a 106 egyéni jelölt kiválasztásához – hogy milyen formában, az egyelőre nem világos. Elindult a pártszervezet kiépítése – Magyar később elmondta, hogy ebben a Tisza nyáron bemutatott alelnökének, az idáig rendezőként dolgozó Radnai Márknak szán fontos szerepet –, aminek egyik elemét a polgári körök mintájára létrehozott úgynevezett Tisza-szigetek jelentik majd. Magyar már Szentendrén, Jászberényben és Kapuváron is ellátogatott ilyen közösséghez.

Orbán a 2002-es választási vereség után hozta létre az utóbb mostohán hagyott civil hálózatát, amely megteremtette a párt mozgalmi bázisát, és olyan tapasztalatokat hozott a szervezetépítés terén, melyek a mai napig a Fidesz-hatalom támaszául szolgálnak. Ez Magyar politikai szocializációjának fontos időszaka, így nem csoda, hogy a szervezetépítéshez innen merít inspirációt. Nem Magyar az első ellenzéki politikus, aki az orbáni recept szerint próbálja hálózatosítani mozgalmát, elég Márki-Zay Péter Kossuth-köreire vagy Ujhelyi István Esély-köreire gondolni, ám ezeknek a kísérleteknek csöndes eljelentéktelenedés lett a sorsa.

A Tisza-szimpatizánsok több Facebook-csoportban és a gamerek kedvelt társalgójában, a Discordon is aktívan érintkeznek egymással, de Magyar rendszeresen szól közvetlenül is híveihez. A vasárnap esténként élőzött Magyar-infókon a pártelnök beszámol a heti történésekről, aztán kérdésekre válaszol. Idáig a Magyar-infók a Facebookon átlagosan 280 ezer megtekintést hoztak, a YouTube-on pedig több mint százezret. Vagyis ezeken a platformokon többen kíváncsiak rá, mint Orbán Kossuth rádiós bejelentkezéseire (május óta a Facebookon átlagosan 180 ezren, a YouTube-on 40 ezren hallgattak bele a kormányfői interjúkba), és Magyar igehirdetései minimum felveszik a versenyt a Kormányinfóval, amelynek az összesített nézettségét nehéz belőni, mivel több oldalon (a közmédiáén, a kormányén és Gulyás Gergelyén is) közvetítik.

Megtalálni a témát

Júliusban és augusztus elején Magyar rengeteg témába belekapott.

Szajki Bálint / 24.hu Magyar Péter a Tisza Párt margitszigeti piknikjén augusztus 20-án.

Ám ezekben a hetekben a kormányoldal uralta a közbeszédet a harmadik legnagyobb EP-frakció gründolásával, Orbán „békemissziójával”, majd tusványosi világmegfejtésével, ráadásul ekkor még Magyar ötkertes bulibotrányának a hullámai sem csitultak el. A fordulatot az olimpiai alatt beállt politikai uborkaszezon hozta el, melynek beköszöntét mi sem jelezte jobban, mint hogy Orbán nyaralni ment. Ekkor Magyar visszanyúlt egy korábban előmelegített témához.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik