Másfél hete még közlekedés infóra keresztelt sajtótájékoztatón ecsetelte a kormány nagyszabású átalakítási terveit az ötpontos közlekedési akciótervvel Lázár János, közlekedési miniszter. Azóta, az elmúlt pár napban, szinte teljesen összeomlott a vasúti közlekedés, és, ezzel együtt, Lázár is eltűnt a nyilvánosság elől, hiába szólítják fel lemondásra egyre többen.
Szombaton a Balaton–Budapest-vonalon tört el egy sín, ami miatt leállt a teljes forgalom, ritkán látható káoszt és késéseket okozva. Vasárnap este a Keleti pályaudvarnál állt le a forgalom, mivel kisiklott egy Intercity, valószínűleg a váltó alkatrésze törhetett el. A legforgalmasabb pályaudvart le kellett zárni, és csak kedd délelőttre állhat helyre a forgalom. A malőr százezert utas érinthetett. Hétfőn pedig előbb a Nyugati pályaudvar esett el, egy ceglédi vonalon történt síntörés miatt, majd a Déli pályaudvaron is óriási késések keletkeztek, egy baleset miatt.
Még szerencse, hogy nincs Északi pályaudvar
– reagált a káoszra Magyar Péter, a Tisza párt elnöke, aki szerint Lázár Jánosnak le kellene mondania.
Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár is Lázár felelősségét firtatta, szerinte minden lépéssel csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát. „Nos, vajon a fejes saláta szavatossága tart-e tovább?” – tette fel a költői kérdést Vitézy, mely szerint Lázár vagy a fejes saláta bírja-e tovább (Liz Truss, volt brit kormányfőt versenyeztette meg annak idején egy brit bulvárlap egy fejes salátával, a saláta nyert).
Márki-Zay Péter, volt miniszterelnök-jelölt pártja, a Mindenki Magyarországa Néppárt is lemondásra szólította fel Lázárt, mivel képtelen „megfékezni a MÁV összeomlását”.
Az LMP pedig a gazdasági bizottságban hallgatná meg Lázárt az országos forgalmi válság miatt.
Lázár cikkünk megjelenéséig nem szólalt meg a vasúti káosz miatt, a közösségi oldalán a mostani helyzetben furán mutatnak a felújított állomásokról, vonalakról szóló MÁV-videók, az pedig talán a legbizarrabb, hogy pár nappal azután, hogy bejelentette, a közlekedés alapjog és erről külön posztban is megemlékezett, összeomlott a vasúti közlekedés, amiről igazi horrorsztorikat osztanak meg szerkesztőségünkkel az olvasóink.