Dedikált várakozóterületet jelölt ki 2A és 2B terminálokon a Budapest Airport azoknak az utasoknak, akik járatkésések miatt kénytelenek a repülőtéren várakozni. A Budapest Airport közleményében a segítőpontok kialakítását azzal indokolja, hogy az elmúlt napokban jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is. A repülőtér üzemeltető a várakozóknak szükség esetén ételt és italt oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. A zónákban tartózkodók emellett gyorsabban juthatnak hozzá a járatukat érintő legfrissebb információkhoz.
Orbán Viktor miniszterelnök a péntek reggeli interjújában tűrhetetlennek nevezte a járatkéséseket. „Semmilyen emberséget nem mutatnak a reptéren. Nem mondják meg, hogy mi a helyzet. Ennek nem szabadna megtörténnie” – panaszolta a kormányfő. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nem sokkal ezután utasította az állami kézbe került Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen.