Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint az elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre a kormánytól független oldalon, szám szerint 14 milliót.
Mindez kampányidőszakban aligha meglepő, ám számításaink szerint a DK alelnöke, EP-képviselője
Számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92 százalékát, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Magyart hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.
Ezzel párhuzamosan a Tisza listavezetője is egyre hangosabban kritizálja a DK-t, amelyet a közelmúltban elkezdett „kék Fidesznek” nevezni.
Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Ennél csak a DK másik nagy költekezője, Dobrev Klára költött többet, ám ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral. Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette Magyart név szerint, és további 19-ben tett rá utalást.
Április 14-én Molnár kampányindítón elmondott beszéde még úgy szólt Magyar Péterről, hogy nem ejtette ki a nevét. „Tudjátok-e, hogy kik a pentitók? A pentitók a maffiából kiugrott, vádalkut kötő, a hatóságokkal együttműködő egykori maffiatagok az olasz maffia szótárában. Felfedik a maffiát, lebuktatják a társaikat, cserébe elkerülik a börtönt” – mondta akkor, hozzátéve, hogy Magyarországon már hungarikum felemelni ezeket a személyeket. Beszédében azzal is viccelt, hogy előző este a felesége azt tanácsolta, beszéljen a legújabb ellenzéki legendákról, ám ő ezt nem tudja bizonyítani, mert nem készített róla hangfelvételt. Rajta kívül a többi felszólaló ennyi utalást sem tett a hazai pártstruktúrát megrengető Magyarra – a DK vezető politikusa, Dobrev Klára és fő ideológusa Gyurcsány Ferenc azóta is szórványosabban és puhábban kritizálja Magyart (megjegyezve, hogy Dobrev hangneme valamelyest durvult, hiszen legutóbb már gyávának nevezte Magyart, majd a férfiasságra tett megjegyzést, amikor összeszólalkoztak a listavezetői vita kapcsán).
Molnár első hirdetései még a rébuszokban elmondott beszédéből kivágott részletekről szóltak, ám csakhamar direktebb, konfrontatívabb hangnemre váltott.
- Megosztott egy videórészletet, melyen Magyar az egyik utcafórumán véletlenül Fidesznek hívta a Tiszát, és az alábbi szöveget írta mellé: „Ezt hívják freudi elszólásnak.:)”
- Azzal vádolta Magyart, hogy lehülyézte Dobrevet, majd egy kivágott videórészletből azt a következtetést szűrte le, hogy Magyar a DK listavezetőjének külsejére tenne megjegyzést. Magyar szerint azonban a lemaradt kontextusból kiderül, hogy általánosságban beszélt a köztéri politikai hirdetésekről.
- Felrótta Magyarnak, hogy a Tisza kőbányai polgármester-jelöltje, Barna Judit Annamária korábban egy fideszes táblával fotózkodott, illetőleg, hogy ráindulnak a XVIII. kerületi polgármesterre, a DK-ba igazolt Szaniszló Sándorra, továbbá, hogy indulásukkal próbálják megosztani a budapesti szavazókat.
- Emellett támadta az EU-ról, Orbánról, Fideszről tett nyilatkozatai miatt, és gyávának nevezte, amiért nem akar vitázni.
Molnár Csaba mellett a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény is ráállt Magyarra. Idén 5,7 millió forintért adtak fel 86 hirdetést, melyek közül 83 Magyarról szólt. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 2024-ben 71 hirdetést adott fel 5,8 millióért, melyek közül mindössze háromnak nem Magyar lejáratása volt a célja. Őket legutóbb novemberben kapta el a költekezési láz: akkor a momentumos Donáth Annára lőttek a Gyurcsány-ellenes dolgozata nyomán.
Ezzel együtt a DK-s költekezések eltörpülnek amellett, hogy a Fidesz és a kormányközeli entitások ez idő alatt mennyit költöttek a közösségi platformon.
Az elmúlt harminc napban a Fidesz 76,6 milliót, Szentkirályi Alexandra 52,6 milliót, Orbán Viktor 35 milliót költött hirdetésekre, míg a tíz legtöbbet költő megafonos propagandista összesen 223 millióért, a békemeneteket szervező CÖF-CÖKA 26 millióért, a különböző kormánypárti lapok több mint 90 millióért hirdettek. A közéleti reklámokra legtöbbet költő 20 Facebook-oldal között egyetlen ellenzéki, Dobrev Klára szerepel, a 14. helyen. Ezzel nagyjából ugyanannyit költ, mint a megafonos Kopasz oszt, és fele annyit, mint a megafonos Szarvas Szilveszter.
Magyar Péter a színre lépése óta még nem adott fel hirdetést a Facebookon.