Botka László polgármester és Szijjártó Péter külügyminiszter 2023 decemberében közösen jelentette be, hogy a BYD, a világ vezető elektromosautó-gyára Szegeden hozza létre európai gyárát. A 21 Kutatóközpont a szegedi önkormányzat megbízásából készített felmérést a beruházás helyi megítéléséről.
E szerint a beruházásról szinte minden válaszadó (98 százalék) hallott, és a szegediek nagy többsége, 85 százaléka támogatja is azt, az ellenzők aránya mindössze 10 százalék, míg 5 százalék nem tudott vagy nem akart véleményt alkotni.
A válaszadók 54 százaléka szerint a munkahelyteremtés a beruházás fő előnye, 17 százalék a gazdasági fellendülést említette, 12 százalék a fiatalok helyben tartását, 11 százalék pedig az önkormányzati adóbevételek megugrását. Mindössze 4 százalék nem tudott előnyt megnevezni – amikor viszont a hátrányról kérdezték a válaszadókat, 32 százalékuk nem tudott vagy akart válaszolni. A két leggyakrabban említett hátrány a sok vendégmunkás bejövetele (32 százalék) és környezetszennyezés (27 százalék) volt.
Érdekes a kontraszt az akkumulátorgyárak fogadtatásával szemben, hogy szintén a 21 Kutatóközpont végzett felmérést az ugyancsak kínai CATL-gyár megítéléséről a debreceniek körében, és azt 62 százalékuk ellenzi, míg 26 százalékuk támogatta 2023 novemberében. A különbséget az is okozhatja, hogy Szegeden a gyárban a nem lesz akkumulátorgyártás, ám az is hozzájárulhatott, hogy az ellenzéki polgármester és a kormány egyik tagja együtt jelentette be a beruházást, míg Debrecenben csak a kormány érvel mellette.