A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása érkezhet Szegedre a BYD kínai elektromosautó-gyártó révén
– mondta Lázár János a hódmezővásárhelyi rádió műsorában csütörtökön.
Az építési és közlekedési miniszter szerint Makó és Szeged is „hatalmasat dobbanthat” 2024-ben és az azt követő években, Hódmezővásárhely viszont eljelentéktelenedhet a két város között. A kormánypárti Promenad24 szemléje szerint Lázár azt mondta:
Amilyen utat a vásárhelyiek 2019-ben maguknak választottak, az járhatatlan, az a sors pedig élhetetlen. Ez teljes zsákutca, ami Hódmezővásárhelyen van, és nem is visz sehová.
A a hódmezővásárhelyi illetőségű miniszter ezzel arra utalt, hogy a legutóbbi önkormányzati választáson az ellenzéki Márki-Zay Pétert választották polgármesternek, és a Fidesz a 15 tagú közgyűlésbe is mindössze 5 képviselőt tudott bejuttatni.
A miniszter arról is beszélt, hogy Makóra egy nagy kínai gyár települ, amely jövő decemberben már gyártani akar. Az ottani Continental gumigyárról azt mondta, hogy az „az ország egyik legrosszabb munkaadója”, amely „egészen elképesztő körülmények közé taszítja a makói dolgozókat”, így gondoskodni kellett arról, hogy máshol is lehessen dolgozni.