Belföld

Vitézy Dávidnak a rákosi felsővezeték-szakadásról is Lázár János jutott az eszébe

MTVA / Bizományosi: Róka László
Várakozó vonatok és erősáramú villamos felsővezetékek a MÁV Zrt. Nyugati pályaudvarának külső részén 2021. március 20-án.
MTVA / Bizományosi: Róka László
Várakozó vonatok és erősáramú villamos felsővezetékek a MÁV Zrt. Nyugati pályaudvarának külső részén 2021. március 20-án.

Saját Facebook-oldalán kommentálta a ma reggeli vasúti műszaki balesetet Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi szakállamtitkár.

Mint megírtuk, hétfőn leszakadt egy felsővezeték Rákos állomás után egy, Hatvanból a Keleti pályaudvarra tartó elővárosi vonatra, és emiatt füstölni kezdett a mozdony. A fővárosi hivatásos tűzoltók hőkamerával átvizsgálták és átszellőztették a mozdony fülkéjét, valamint segítettek átszállni az utasoknak a helyszínre küldött mentesítő járatra.

Vitézy Dávid az esettel kapcsolatban leszögezte: a Miskolc-Hatvan-Gödöllő és a Szolnok-Újszász-Gyömrő vonalak fontos távolsági, elővárosi és a XVII. kerületből Budapesten belüli szerepet töltenek be – mégis a legrosszabb állapotú fővárosi törzsszakasz minden beruházásból kimaradt eddig. Szerinte Rákos vagy Kőbánya-felső állapotát látva még egy laikus számára is világosan látszik: a teljes szakasz felújításra szorul. Hozzátette: európai uniós forrásból még 2021-ben megkezdték az újratervezést a szakasz teljes átépítésére, a kapacitás növelésére, új állomásokkal az Élessaroknál és a Hungária körútnál, hogy a BKK hálózatához is jobban tudjon kapcsolódni a vasút.

Aztán persze jött Lázár János, a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta, és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten

– fogalmaz Vitézy Dávid, aki szerint belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. „Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van az elővárosi vonatok sűrítésére az agglomerációból és Rákosmente felől, ennek a szakasznak az állapota pedig Miskolcig kihat a teljes vonal megbízhatóságára” – zárja a posztját a volt államtitkár.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik