November 28-án elindul a vasúti személyforgalom Szeged és Szabadka között. Lázár János közlekedési miniszter korábban egy utasbarát menetrend kialakítását ígérte. A Szegeder szúrta ki Botka László szegedi polgármester Facebook-bejegyzését, amelyben arra reagált, hogy egy délelőtti és egy délutáni vonattal indul a Szeged–Szabadka vasút, de menetrend még nincs.
Ha nem kerülne ilyen sokba a szegedi, a magyar adófizetőknek, akkor azt mondanám, hogy ez vicc! Sajnos tényleg az, de legalább Mészáros Lőrinc és az üzletének valódi tulajdonosa jól járt.
Botka László posztjához csatolta a Szeged.hu cikket, amely szerint egyelőre nem tudni, pontosan mikor indulnak a vonatok Szegedről, nincs hivatalos menetrend, csak a szerb oldalon, de ott is csak Röszkétől „számítják” a vonatokat. Ezt a szerb vasúttársaság honlapján vette észre az Indóház Online. A polgármester szerint ennél már csak
a Budapest-Belgrád vasútvonal »jobb«, ami kínai hitelből valósul meg, évszázadok alatt megtérülően.
A polgármester elképesztőnek nevezte, hogy a sok száz milliárd forintból lehetne oktatást, egészségügyet fejleszteni, megépíteni a Szegednek 20 éve beígért hidat megépíteni.
Tényleg, mit lehet tenni, amikor értelmetlen, túlárazott, felesleges beruházásokat csinál a Fidesz, a fontos dolgokra pedig nincs pénz!?
– tette fel a költői kérdést a polgármester, aki korábban elárulta, sokkolta őket, amikor megtudták Lázár János felel minden nagyobb beruházásért.
A vasúti személyforgalom egyébként eredetileg október 23-án indult volna el, de el kellett halasztani, mert nem készültek el a biztosítóberendezésekkel. A MÁV ezért a Mészáros Lőrinc-féle V-Hídat okolta, mivel „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem volt megkezdhető”.