Hétfőtől több pótlóbuszjáratot állít forgalomba a MÁV a győri vasútvonal felújítása idejére Bicske, Tatabánya és Budaörs térségében – közölte a vasúttársaság vasárnap az MTI-vel.
Mint írták, az utasforgalom alakulását és az utasok igényeit figyelembe véve változik a pótlóbuszok bicskei megállási rendje, több helyen biztosítva fel- és leszállási lehetőséget. Ugyanekkortól a gyorsabb eljutás érdekében Bicske és Budaörs között új pótlóbuszok is közlekednek Z10-es jelzéssel, amelyek Bicske vasútállomástól indulnak és oda érkeznek.
Az S10-es és S12-es személyvonatok helyett eddig háromfajta, eltérő megállási rendű pótlóbusz közlekedett, hétfőtől munkanapi csúcsidőben az új Z10-es jelzésű pótlóbuszok, reggel pedig két, Bicske és Tatabánya közötti S101-es pótlóbusz bővíti a választási lehetőségeket, kényelmesebbé, gyorsabbá téve az eljutást Bicskéről – közölte a MÁV.
Az autóbuszok mindkét irányban megállnak Bicskén a vasútállomás bejárati út buszmegállóban, a Műszaki áruház buszmegállóban, valamint az Általános iskola helyi buszmegállóban és Herceghalom vasútállomás buszmegállójában – olvasható a közleményben.
A délutáni csúcsidőben három buszjárattal bővül a Budaörsről Tatabányára tartó X10-es viszonylat, Törökbálinton pedig könnyebben megközelíthető helyen, a Tó utcai körforgalom közelében található vasútállomás autóbuszmegállónál állnak meg a pótlóbuszok – írta a MÁV.
A változásokról és a menetrendekről részletesen a www.mav.hu/egyesvonal weboldalon lehet tájékozódni.
Mint ismert, az osztrák vasúttársaság egyoldalúan úgy döntött, hogy október másodikától 26-ig nem közlekedteti tovább a railjeteket Bécstől Budapest fele, mert a magyar vasút képtelen biztosítani a pontos menetrendet. Előfordult, hogy előbb egy teli InterCity-re, majd pótlóbuszra, végül metróra szállították át a Zürich-Budapest járat utasait.
Az osztrák fél döntésére a MÁV úgy reagált, ahhoz ahhoz, hogy az ÖBB „Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan”.
A problémát egyébként fokozza, hogy a pótlóbuszok az M1-esen közlekednek, ahol rendszerint jelentős torlódások vannak balesetek és útfelújítások miatt.