Nem ad ki információt a Rose d’Or nevű szuperjacht tulajdonjogának megszerzéséről az Euroleasing Zrt. A Magyar Bankholding lízingcégét még kedden kerestük meg a Mészáros Lőrincet és családját szállító, 62 méter hosszú hajó megszerzésének körülményeivel kapcsolatban, ám akkor nem válaszoltak kérdéseinkre.
A cég csak azt követően reagált, hogy szerdán a Szabad Európa közzétette: máltai újságírók segítségével megtudta, hogy a máltai hajóregiszterben az Euroleasing szerepel a Rose d’Or tulajdonosaként. Az egyelőre ideiglenes regisztrációt alig egy hónapja, július 5-én jegyezték be.
Az Euroleasingtől azt kérdeztük, hogy milyen módon és mekkora összeggel szállt be a hajó megszerzésébe.
A szerdán megérkező válaszukban azt írták:
a megküldött kérdések tekintetében a társaságunk tevékenységét szabályozó jogszabályok, így különösen a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény titokvédelmi előírásai alapján nem áll módunkban semmilyen információval szolgálni.
Mint ismert, a jachtról és a fedélzeten utazó új gazdáiról a 444.hu tett közzé fotókat. Mészárosék az utóbbi hetekben Olaszország déli felségvizein egy vadonatúj, idén vízre bocsátott luxusjachttal hajókáztak, amely a Superyachtfan nevű oldal szerint 75 millió dollárba, azaz 27 milliárd forintba kerülhetett.
Az Euroleasing Zrt. a Mészároshoz köthető Magyar Bankholding lízingcége, ám a pénzintézetben a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül az állam is komoly részesedéssel rendelkezik.
A Vodafone megvásárlásban közreműködő Corvinus feletti tulajdonosi jogokat a Nagy Márton vezette Gazdaságfejlesztési Minisztérium gyakorolja, ezért megkérdeztük a tárcát is, volt-e tudomásuk arról, hogy a bank cége egy több tízmilliárdos luxushajó akvizícióját tervezi, illetve azt is, hogy mi a GFM álláspontja arról, hogy egy részben állami tulajdonban lévő pénzintézet lízingcége a tulajdonostárs, Mészáros Lőrinc magánérdekeit szolgálva igen jelentős összegű tranzakciót hajt végre? A tárcától még nem kaptunk választ.
A Szabad Európa szerint egyébként abból, hogy a hajó esetleg tényleg az Euroleasing tulajdonában van, még nem derül ki, ténylegesen ki rendelkezik a jacht felett, a lízing ugyanis egy speciális tartós bérlet, amelynek során a futamidő alatt a lízingelt eszköz a lízingbe adó tulajdonában marad, a lízingbe vevő csupán használja.