Belföld

200 millió forintos bírságot kapott a Ryanair

A Ryanairnek be kell fizetnie a 2020 áprilisában kiszabott 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot, miután a bíróság másodfokon is visszautasította a légitársaság döntéssel szemben benyújtott keresetét – közölte a Budapest Főváros Kormányhivatala az MTI-vel pénteken.

A közleményben felidézték: az ír diszkont légitársaság a 2020. február 18-i Budapest-Gran Canaria járatának késése során nem tett eleget a tájékoztatási kötelezettségének, ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amiért a fővárosi kormányhivatal 200 millió forintos bírságot szabott ki.

Budapest Főváros Kormányhivatala 2022 júniusában egy másik ügyben is vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, miután az utasokra hárította át a kormány által tavaly kivetett extraprofit-különadót. A fogyasztóvédelmi hatóság megállapította, hogy a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat, emiatt 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki.

Az Igazságügyi Minisztérium április 5-én azt közölte, hogy a Fővárosi Törvényszéket követően a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a légitársaságnak meg kell fizetnie a kiszabott 300 millió forintos bírságot. Erre reagálva a Ryanair azt közölte „a döntésének nincs különösebb jelentősége, mivel a kormány már felváltotta az extraprofitadót egy másik adónemmel, az ökoadóval.”

Kapcsolódó
„Ökoadónak álcázzák a lopást” – reagált a Ryanair az Alkotmánybíróság döntésére
Az Ab csütörtökön visszautasította a légitársaság alkotmányjogi panaszát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik