Belföld

Még kérjük a futárt, de egyre jobban rákattanunk a csomagautomatákra

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Az elmúlt egy évben még az online rendelőknek az 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesítette előnyben, ugyanakkor nagy az eltérés ebben az egyes korcsoportok között – egyebek mellett ez derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből, amit az MTI ismertetett.

A távirati irodához eljuttatott összefoglaló szerint a 60–79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18–29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett.

A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitva tartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert.

A 18–79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18–79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek.

Az online rendelők háromnegyede inkább vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak.

Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ.

A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18–79 éves magyar lakosságra. (MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik