A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azzal a kéréssel fordult a kormányhoz, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt – tájékoztatta a szövetség kedden az MTI-t.
A közlemény szerint Gulyás János, a szövetség elnöke Rogán Antallal, a miniszterelnök kabinetfőnökével folytatott megbeszélést a témában, és azt a választ kapta, hogy
a kabinet megfontolja a kérésüket.
A miniszterelnöknek eljuttatott levélben és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során az MRSZ a már korábban is közzétett érveit hangsúlyozta – jelezték.
A reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés nehéz helyzetben van, de a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hat. Szerintük az adónem a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások a hirdetési büdzsék csökkenését eredményezik – zsugorítva a reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit, nagyon sok piaci szereplő profitabilitását negatívba taszítva.
A reklámipar multiplikátorként erősíti a gazdaságot, az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re – írták.
Az MRSZ hatástanulmánya szerint minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez – tette hozzá a szövetség a közleményben.
Mint ismert, a kormány még májusban jelentette be, hogy extraprofit-különadókat vezetnek be. Az eredeti tervek szerint ennek keretein belül a médiacégeket sújtó reklámadó 2023 január elsejétől lép ismét életbe, 15 milliárd forintot vár belőle a kabinet.