Belföld

Publicus: a magyarok többségének valamilyen termékről már le kellett mondania az áremelkedés miatt

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Az áremelkedés a magyarok többsége számára gondot okoz: összesen 56 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy a magas árak miatt valamilyen termékről már le kellett mondaniuk az utóbbi hónapokban, derül ki a Publicus Intézet felméréséből. A választópolgárok közel harmadának (31%) ilyen nehéz döntést többször is kellett már hoznia az idei évben.

Legtöbben a ruházkodáson (36%) spórolnak, a választókorú magyarok megközelítőleg harmadának (31%) bizonyos élelmiszerek megvásárlásáról is le kellett mondania az egyre növekvő árak miatt.

Szórakozásról és a kultúráról 29 százaléknyian mondtak le, az üzemanyagon – a hatósági árak bevezetésének ellenére – a magyarok negyedek (26%) spórolt az utóbbi hónapok során.

A magyar emberek úgy érzik, hogy sem a bérek, sem a nyugdíjak emelése nem kompenzálja az árak emelkedését: 83 százalék szerint a bérek növekedése kisebb mértékű volt, mint az árak növekedésének üteme. A nyugdíjak esetében ugyanezen érzet a magyarok megközelítőleg háromnegyedére (70%) jellemző.

A kutatás során arra is rákérdeztek, hogy április 3-án melyik pártot támogatják a megkérdezettek. A felmérés szerint a Fidesz-KDNP a listás szavazatok 35 százalékára, az Egységben Magyarországért pedig 32 százalékára számíthat, a különbség a mérés hibahatárán belül van. Bizonytalanok aránya 28 százalék.

Módszertan

A kérdőíves vizsgálatot 2022. március 25. – március 29. között a Publicus Intézet készítette hazánk felnőtt népességét reprezentáló 800 fő telefonos megkérdezésével. A mintavételből eredő torzulások a KSH Népszámlálás 2016 adatain alapuló súlyozással korrigáltak. A felmérésbe bevont személyek nem, életkor, iskolai végzettség, régió és településtípus szerinti összetétele megbízhatóan reprezentálja a hazai lakosság hasonló ismérvek szerinti összetételét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik