Belföld

Hvg: Újabb plakátcég került kormányközelbe, tovább szűkülhet az ellenzék mozgástere a közterületi reklámpiacon

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Milkovics Pál magyar–cseh üzletemberhez került a Pannon Plakát közterületi plakátcég, amellyel több száz, eddig piaci alapon értékesített hirdetőfelület került NER-közeli vállalkozók kezébe – írja a Hvg360.

Milkovics üzlettársán keresztül köthető a Miniszterelnök Kabinetirodát vezető Rogán Antalhoz: az izraeli–grúz Shabtai Michaeli egyebek mellett a letelepedésikötvény-kereskedelem egyik fontos szereplője volt. Milkovics és Michaeli ketten tulajdonolják az Elle magazint, a 168 Órát és az előválasztás alatt botrányba keveredő Pesti Hírlapot kiadó vállalatot, valamint tavaly év végén megszerezték a Jazzy és a Klasszik rádiót, illetve alapítottak több kiadónak tűnő kft.-t is. A Hvg forrásai szerint közterületi plakátcéget a rádiókkal egy csomagban szerezték meg.

A Pannon Plakát országszerte 600 plakáthellyel rendelkezik, és évi 200–300 millió forintos bevételével nem számít a legnagyobb utcai plakátcégnek, de

amennyiben ezeket a reklámfelületeket nem vásárolhatja meg az ellenzék, akkor tovább szűkül a lehetősége, hogy a kampány utolsó hónapjaiban közterületeken juttassa el üzeneteit a választókhoz.

Ha így lesz, akkor az ellenzék csak a Hungaroplakát mintegy ezer plakáthelyéért marad versenyben, hiszen az elvileg kormánytól független JCDecaux előszeretetlen biztosít felületet a kormány plakátjainak, és a másik jelentős piaci szereplő ­Publimont, Simicska Lajos eltűnésével ismét kormányzati körökhöz került.

Milkovics azért nem nyilatkozott az ügyről a Hvg-nek, mert nem szeretett volna újabb „rogánozós” cikkben szerepelni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik