Pénteken délelőtt Dubajba repült Budapestről az OE-LEM lajstromjelű magánrepülőgép.
A NER-szereplők által előszeretettel használt repülőként elhíresült Bombardier Global 6000 útját már nem jelezték a szokásos módon a nyilvános nyomkövető oldalak, mert a repülő a múlt héten felkerült a letiltott gépek listájára, ami azt jelenti, hogy csak a tulajdonos vagy az üzemeltető kérésére lehet hozzáférni az adataihoz.
A letiltás viszont nem jelenti azt, hogy az adott gép teljesen eltűnik a radaroldalakról. Az oldalak a levegőbe emelkedést követően továbbra is jelzik és követik a letiltott repülőket is, a különbség csak az, hogy a lajstromjel helyett „blocked” jelzéssel tüntetik fel a légiforgalom többi résztvevője között.
A Mészáros család által is már használt magánrepülő „blocked” jelzés alatt repült egészen Dubajig, de az Al Maktoum International Airport közelében, leszállás közben néhány perce visszakapcsolták a gép azonosítóit.
Az osztrák cég tulajdonában lévő, de rendszerint a ferihegyi repülőtéren állomásozó gépet azt követően tiltották le a radaroldalakról, hogy a múlt héten az Alfahír újságírója megpróbálta lefotózni, ki vagy kik utaztak a gép fedélzetén, miután az az idén már sokadszor tért vissza a Maldív-szigetekről.
A 24.hu vasárnap számolt be arról, hogy a kormányzati megrendelésekkel jól ellátott Valton-Sec Kft. gépe is hosszabb időt töltött Dubajban, miközben Orbán Viktor épp az ilyen típusú luxusutak veszélyeire figyelmeztetett. A miniszterelnök a múlt heti Kossuth-rádiós interjújában a Maldív-szigeteket és Dubajt emelte ki, mint ahonnan a veszélyes vírusmutációkat behozhatják Magyarországra az oda utazók.
Ezeket az utakat halasszák el, mert olyan mutánsokat hozhatnak haza, amik bajba sodorhatnak másokat
– mondta egy hete Orbán.