Kásler Miklós a héten jelentette be, hogy négyszáz hátrányos helyzetű településen dolgozó, több mint tízezer pedagógus kap 500 ezer forint egyszeri juttatást. A 444 cikkéből viszont kiderül, hogy a miniszter két dolgot nem említett meg az interjúban: egyrészt, hogy egy uniós projektről van szó, másrészt pedig „többletfeladat ellenében” kapják meg ezt a pézt a pedagógusok.
A miniszter szavaiból úgy tűnt, hogy a kiválasztott tanárok extra juttatást kapnak majd a munkájukért, amit a nyári szünetben és a következő tanévben végeznek a digitális oktatás idején lemaradó gyerekekkel. Kásler úgy fogalmazott, hogy
a nyár azzal telt el, hogy az esetleges hátrányokat és lemaradásokat a pedagógusok megpróbálták pótolni, és ez így lesz a következő időszakban is. Elismerve és nagyra becsülve ezt a munkát, a kormány úgy döntött, hogy 400 hátrányos helyzetű településen 10500 pedagógus és a pedagógusi munkát segítő embereknek bruttó 500 ezer forintos támogatást fog kiutalni.
De nem egyszerűen a pedagógusok munkájának elismeréséről van szó, hanem – ahogy minden uniós projekt esetében – a pénzért cserébe extra feladatokat kell végezni – írja a 444.
A felhívás szerint
- a tanároknak élményszerű oktatási környezetet kell biztosítaniuk, több digitális eszközt kell használniuk,
- erősíteniük kell a digitális kompetenciákat, kiemelten kell figyelniük a közösség újjáépítésére,
- be kell építeniük a tanmenetbe a digitális oktatás idején feldolgozott tananyagot, ezt át kell ismételniük,
- kezelniük kell az egyéni problémákat,
- a tankerület pedig a KRÉTA nevű online rendszerben követi majd, hogy a tanárok megfelelő szemlélettel tartják-e az óráikat.
kiemelt kép: Mohos Márton/24.hu