Különleges iratkezelési szabályokat vezettek be a bíróságokon a rendkívüli törvénykezési szünet idején a tömeges megbetegedések elterjedésének megakadályozása érdekében. Fórizs Ildikó, a Debreceni Ítélőtábla szóvivőjének tájékoztatása szerint az iratkaranténra vonatkozó előírásokat alkalmazni kell a bírósági szervezeten belüli küldeményekre és az ügyfelektől érkező küldeményekre is.
A szigorításokra azért volt szükség mert az új típusú koronavírus a fertőzött felületek és tárgyak megérintésével a kézre kerülhet, majd az arc, a szem, a száj, az orr érintésével bejuthat a szervezetbe. Jelenleg pedig ugyebár még nem ismert, hogy pontosan mennyi ideig marad fertőzőképes a vírus a különböző felületeken.
Valamennyi átvett iratot – az esetleges boríték felbontása nélkül – papírzsákba vagy papírdobozba kell elhelyezni, amelyet az iratok érkezési dátumának feltüntetése után le kell zárni. A papírzsákot vagy papírdobozt 7 nap eltelte után lehet felbontani, majd az iratokat haladéktalanul az iratkezelést végző irodához kell eljuttatni. Az iraton az iktatáskor, a papírzsákon vagy papírdobozon rögzített érkezési dátumot kell feltüntetni.
Az iratkaranténba nem helyezhető iratokat egy erre kijelölt és más célra nem használt helyiségben, egy kizárólag erre a célra biztosított lapolvasóval, védőeszközök viselése mellett digitalizálni kell. Majd el kell végezni az iratkezelés következő fázisait. Az eljárás során folyamatosan gondoskodni kell az eszközök megfelelő fertőtlenítéséről. A papír alapon történő munkavégzéshez, a digitalizált irat kinyomtatott példányát kell használni. Ezt követően kell az iratot a karantén szabályai szerint elhelyezni és tárolni.
A Debreceni Ítélőtáblán is bevezetett intézkedés célja, a betegség tömeges elterjedésének megakadályozása, és a dolgozók, valamint az ügyfelek védelme.
Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs /24.hu