Belföld

Azért nem tett ki egy helyreigazítást az Origo, mert szerintük ők nem az Origo

Korábban a témában:

Pert bukott az origo.hu, amiért hamisan állították, hogy Cseh Katalin, a Momentum egyik alapító tagja családi vállalkozásán keresztül hamisított számlákat a párt részére, derül ki a 444.hu birtokába jutott ítéletből.

Az ügy azért került bíróságra, mert a Momentum hiába szólította fel a lapot, hogy tegyenek ki helyreigazítást a még májusban megjelent cikkhez, a kérésüket figyelmen kívül hagyták.

Állításuk szerint ennek a kérésnek azért nem tettek eleget, mert

Cseh Katalin a levelet nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott sajtónak címezte.

Tehát azzal próbáltak takarózni, hogy hiába küldött Cseh Katalin levelet az origo.hu szerkesztőségi címére, főszerkesztőjének és a cikk szerzőjének címére, ő azt akarta, hogy az Origón jelenjen meg helyreigazítás.

Ez annyira nem jött be a bíróságon, ahol első- és másodfokon is megállapították, hogy pontosan megjelölt és beazonosítható volt a cikk, így az origo.hu érvelése nem állja meg a helyét.

A bíróság a hírportált végül 18 ezer forint, plusz a perköltség, valamint a Magyar Állam részére 48 ezer forintos fellebbezési illeték megfizetésére kötelezte.

Kiemelt kép: MTI/Illyés Tibor

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.