21.44 Kossuth Ferenc utca, egy fekete Audi A4-es kb. 120 km/h-s sebességgel száguld, de lehet, hogy talán keveset mondtam
– írta az a szülő a tegnap, azaz december 8. estéről, akinek a fiát ugyanott, Cegléden a Kossuth Ferenc után elgázolta 100 feletti tempóval egy – traffipaxblokkolóval is felszerelt – BMW-s 8 hónappal ezelőtt. De a tragédia után is folytatódott a száguldozás azon a részen.
Fia túlélte a gázolást, súlyos sérüléseket szenvedett, de a fiú barátnője, egy szintén ceglédi lány életét vesztette. A Kossuth Ferenc utca Cegléd belvárosában van, környékbeli lakók jó ideje kérlelték az akkori polgármestert, a most októberi választásokon leváltott fideszes Takáts Lászlót, és a ceglédi rendőrkapitányt, Török Csabát, hogy tegyenek valamit az évek óta zajló belvárosi autós száguldozás, illegális gyorsulási versenyek ellen. Mégsem történt semmi. (A gázolásról, az összefonódásról, a rendőrségi félrenézésről, a város és a gázoló családja cégeinek szerződéses kapcsolatairól cikksorozatunkat itt olvashatják.)
Az azóta elküldött polgármester és fideszes városvezetés csak hónapokkal a tragédia után vette elő, hogy egyáltalán legyen-e fix traffipax, vagyis Véda-kapu a balesetveszélyes szakaszon, de nem azt csinálta az akkori városvezetés, hogy a rendőrséggel egyeztetve kérte a Véda-kapu telepítését, hanem egy majdani népszavazást lengetett be, áttolva a felelősséget a lakosságra. Aztán miután veszített a polgármester-választáson Takáts, a fideszes önkormányzati képviselők kifaroltak a népszavazási kezdeményezés mögül. Az új polgármester, Csáky András által irányított városháza, illetve az új, de szintén fideszes többségű önkormányzat már határozottan amellett állt ki, hogy kezdeményezi a Véda-kapu felállítását.
Kiemelt kép: 2019 húsvét előestéjén Cegléden halálos gázolás történt, a balesetben egy fiatal lány meghalt, barátja súlyos sérüléseket szenvedett. Fotó: Zsótér Indi Dániel / 24.hu